✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
pozemky
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
283,3 km |
2 - 6 |
3 160 mil. € |
266,2 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,7 |
12/2028 - po 2040 |
||||||||||
1 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 26,4 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | Projektované riešenie rýchlostnej cesty R2 je na tomto úseku úplne neprimerané, zbytočne nákladné a v kontexte iných potrieb neobhájiteľné. Je výsledkom ambície zachovať súčasnú cestu I. triedy, ktorá už vedie mimo obcí a bude sa čoskoro modernizovať, a súbežne s ňou postaviť v novej trase ešte 4-pruhovú rýchlostnú cestu síce v nenáročnom teréne ale s nákladmi až 20 mil. €/km, ktorá navyše neprináša žiadne skrátenie trasy a oproti súčasnej ceste má horšie výškové vedenie (viac stúpaní). Je nutné tento i krátky nasledujúci úsek R2 zásadne preriešiť. Oveľa menej nákladným a kapacitne primeranejším riešením - keď sa časom naplní kapacita 2-pruhovej cesty I/9 - môže byť jej rozšírenie na 4-pruh s dobudovaním mimoúrovňových križovatiek. | 11/2003 | 12/2028 | ||||
2 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 22,6 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Namiesto zbytočných 18 km rýchlostnej cesty, ktorá predĺži súčasnú priamu trasu o 1,6 km a vyrieši obchvat jedinej obce, odporúčame pripraviť kratší obchvat obce Čečejovce. Ostatné úseky súčasnej cesty majú veľmi dobré parametre a nevyžadujú budovanie rýchlocesty v novej trase. | 6/2016 | 12/2029 | ||||
3 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 3,0 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | 9/2009 | 2/2031 | |||||
4 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 10,4 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 2/2016 | 2/2032 | ||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5,5 mil. € | 5 | 5 | 8/2010 | 2/2033 | ||||||
6 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 7,5 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | 6/2016 | 7/2032 | |||||
7 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 6,5 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 9/2009 | 9/2032 | ||||
8 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 4,4 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 10/2035 | ||||
9 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 3,9 mil. € | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 10/2035 | ||||||
10 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 7,0 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | 3 | Doterajšie trasovanie diaľnice D1 pri Michalovciach si žiaľ vyžaduje až 3,5-kilometrový privádzač, s ktorým sa cesta z/do Michaloviec po D1 predĺži oproti súčasnej ceste až o 4 km a pre tranzit ďalej v smere z/do Humenného ešte viac. Odporúčame preveriť možnosti trasovania bližšie k Michalovciam, aby sa prínosy úseku pre užívateľov citeľne zvýšili, čo je tu pravdepodobne dosiahnuteľné s rovnakými alebo dokonca menšími nákladmi ako zatiaľ plánované riešenie. Zároveň by sa vylúčil záujem časti vodičov využívať z Michaloviec na D1 kratšiu jestvujúcu cestu cez obec Pozdišovce a mestskú časť Michaloviec Močarany. | 8/2036 | |||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 60,7 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | po 2040 | |||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 30,0 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | 12/2011 | po 2040 | |||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 0,1 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | po 2040 | |||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 40,0 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | 2/2016 | po 2040 | |||||
15 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 38,0 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | 9/2015 | po 2040 | |||||
283,3 km |
2 - 6 |
3 160 mil. € |
266,2 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,7 |
12/2028 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku