✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||
286,4 km |
2 - 6 |
3 452 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,3 |
4,5 |
||||||||||
1 | 4. | 9/2022 | 10,2 km | 4 | R 24,5/100 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 2 404 - 2 267 | 1 | 3 | |||||
2 | 37. - 38. | 2/2028 | 7,8 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 73 mil. € | 5 587 | 711 | 5 | 4 | |||||
3 | 41. | 9/2028 | 11,5 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 235 mil. € | 7 793 | 1 259 | 2 | 4 | Nevyhovujúca súčasná cesta neznamená automaticky nutnosť budovať tu rýchlostnú cestu, obzvlášť keď tá by si vyžiadala aj 600-metrový tunel a až vyše 2,7 km mostov. Pôvodne plánované riešenie R2 na tomto úseku treba zásadne preriešiť a výrazne zefektívniť - prinajmenšom znížením návrhovej rýchlosti a miernym posunom trasy na okraj priemyselného areálu v Dolných Vesteniciach, aby si nevyžadovala budovanie tunela.
Ešte vhodnejším riešením môže byť upustenie od prehnanej ambície mať tu cestu I. triedy aj rýchlostnú cestu a realizovať od Bánoviec po Nováky výrazne kvalitnejšiu a bezpečnejšiu cestu I. triedy. V prvej časti výrazným rozšírením súčasnej cesty I/9 v extraviláne, vrátane doplnenia odbočovacích a pripájacích pruhov a prídavného pruhu v stúpaniach. V ďalšej časti kompletnou preložkou cesty I. triedy mimo obcí Hradište, Dolné Vestenice a Horné Vestenice, ktorá by na rozdiel od plánovanej R2 umožnila doplniť aj potrebné napojenia veľkého priemyselného areálu v Dolných Vesteniciach na nový obchvat a umožnila tak odbremeniť súčasnú cestu cez obce o podstatne väčší podiel z dopravnej záťaže. | ||||
4 | 44. - 45. | 2/2029 | 18,0 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 787 - 807 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | ||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | 3,6 km | 4 | D 26,5/100 | 133 mil. € | 5 | 5 | |||||||
6 | 47. | 7/2029 | 14,0 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 881 - 1 194 | 5 | 4 | |||||
7 | 48. - 49. | 9/2029 | 9,8 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 780 - 984 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | ||||
8 | 59. | 7/2031 | 17,5 km | 4 | R 24,5/100 | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 1 901 - 3 009 | 2 | 2 | Dopravne aj spoločensko-ekonomicky optimálny severný obchvat už vyše desaťročie naráža na odpor vlastníkov nehnuteľností v Sliači, ku ktorým sa trasa priblížila. Napriek prisľúbeným technickým opatreniam na elimináciu možných negatívnych vplyvov. Naopak trasovanie R2 cez mesto a teda ešte výraznejšie rozdelenie mesta odmieta Zvolen. Z patovej situácie zodpovední už dlhé roky nevedia nájsť východisko a zrejme jediným riešením bude rozhodnutie vlády o vyššom verejnom záujme. | ||||
9 | 62. - 63. | 10/2032 | 8,5 km | 6 | D 33,5/120 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 7 510 | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | |||
10 | 62. - 63. | 10/2032 | 6,9 km | 6 | D 33,5/120 | 107 mil. € | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | ||||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | 42,1 km | 4 | R 24,5/120 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 644 - 1 514 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | ||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | 29,2 km | 2 | R 11,5/120 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 363 - 573 | 5 | 5 | |||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | 3,1 km | 4 | D 26,5/100 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 538 - 614 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | ||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | 32,8 km | 2 | R 11,5/120 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 150 - 416 | 5 | 5 | |||||
15 | 71. - 78. | po 2040 | 71,3 km | 2 | R 11,5/120 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 144 - 733 | 5 | 5 | |||||
286,4 km |
2 - 6 |
3 452 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,3 |
4,5 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku