✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||
264,2 km |
2 - 6 |
2 866 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,6 |
||||||||||
1 | 71. - 78. | po 2040 | 29,2 km | 2 | R7 stred | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | >20 | |||||
2 | 71. - 78. | po 2040 | 32,8 km | 2 | R7 stred | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | >20 | |||||
3 | 71. - 78. | po 2040 | 71,3 km | 2 | R7 stred | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | >20 | |||||
4 | 50. - 52. | 5/2030 | 7,5 km | 2 | R4 sever | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | 8,6 | |||||
5 | 39. - 40. | 3/2028 | 9,6 km | 2 | R2 západ | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | Plánovanie rýchlostnej cesty, ktorej príprava tu od roku 2013 nijako nepokročila, tu zbytočne odsúva menej nákladné a skôr realizovateľné riešenia. Kým na rýchlostnú cestu tu nie je dostatočná intenzita dopravy a odsúva sa na ďalšie desaťročia, bezpečná a rýchla cesta I. triedy by mohla byť legitímnou prioritou.
Kolízny úsek cesty I/9 popri obci Nitrica sa dá riešiť v súčasnej trase rozšírením vozovky na šírku 10,5 m namiesto súčasných 7,5 metra. A tiež doplnením pripájacích a odbočovacích pruhov, aby sa výrazne znížilo riziko kolízií s ťažkými následkami. Úsek dnes tvorený prieťahom Novák je potrebné riešiť preložkou cesty. Trasovanie však treba prispôsobiť faktu, že obchvat Novák kapacitne dlhodobo stačí ako 2-pruh (s prídavným pruhom v dlhom stúpaní), preto treba už pri navrhovaní trasy počítať s obojsmernou premávkou a teda maximálne využiť potenciál vytvorenia prehľadných úsekov na bezpečné predbiehanie. | 6,5 | ||||
6 | 48. - 49. | 9/2029 | 9,8 km | 2 | R2 východ | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 7,9 | ||||
7 | 37. - 38. | 2/2028 | 7,8 km | 2 | R2 východ | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | 6,4 | |||||
8 | 44. - 45. | 2/2029 | 18,0 km | 2 | R2 východ | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 7,3 | ||||
9 | 47. | 7/2029 | 14,0 km | 2 | R2 východ | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | 7,8 | |||||
10 | 71. - 78. | po 2040 | 42,1 km | 4 | R1 západ | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | >20 | ||||
11 | 44. - 45. | 2/2029 | 3,6 km | 4 | D4 sever | 133 mil. € | 5 | 5 | 7,4 | ||||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | 3,1 km | 4 | D3 Kysuce | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | >20 | ||||
13 | 62. - 63. | 10/2032 | 8,5 km | 6 | D2 Záhorie | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 11,1 | |||
14 | 62. - 63. | 10/2032 | 6,9 km | 6 | D2 Záhorie | 107 mil. € | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 11,1 | |||||
264,2 km |
2 - 6 |
2 866 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,6 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku