✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
<3,5 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
272,0 km |
2 - 6 |
3 211 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,6 |
|||||||||||||
1 | 16. - 17. | 12/2024 | ![]() | R2 | 14,1 km | 2 | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 6 302 | 5 792 - 7 064 | 461 - 521 | 3 | 2 | Prieťah obce Jablonov nad Turňou na tomto úseku už v minulosti vyriešil obchvat. Výstavba R2 s tunelom Soroška - s rizikami v krasovom území - by znamenala aj výstavbu už druhého obchvatu tejto obce. | ||||
2 | 25. | 1/2026 | ![]() | D3 | 10,8 km | 4 | Krásno nad Kysucou | 309 mil. € | 28 654 | 14 176 - 14 186 | 875 - 929 | 2 | 4 | Plný profil diaľnice je tu nevyhnutnosť. Žiaľ, ministerstvo sa v roku 2018 znovu vrátilo k zbytočne drahému riešeniu, keď ustúpilo neprimeraným požiadavkám niektorých obcí na zachovanie súčasnej cesty I. triedy aj potom, čo diaľnica prevezme vyše 80 % záťaže. Pre vozidlá, čo zostanú mimo diaľnice, by dlhodobo stačila súbežná cesta nižšej kategórie. Tá sčasti existuje a na časti úseku by bolo potrebné ju dostavať, ale s výrazne nižšími nákladmi ako si vyžiada chystané riešenie. Ak sa tu veľkorysá cesta I. triedy naozaj nevyužije ako súčasť budúcej diaľnice (dostavbou iba 2 pruhov) bude vedľa nej dobudovanie ďalších štyroch pruhov v stiesnenom teréne technicky náročné a drahé. Najmä z tohto dôvodu projekt v uplynulých 8 rokoch zamrzol už v pokročilej fáze prípravy, no bez zdrojov na realizáciu. | ||||
3 | 37. - 38. | 2/2028 | ![]() | R2 | 7,8 km | 2 | Jablonov n.Turňou | 73 mil. € | 8 422 | 5,75 % (Tornaľa - Včeláre) | 5 587 | 488 | 5 | 4 | ||||
4 | 44. - 45. | 2/2029 | ![]() | R2 | 18,0 km | 2 | Plešivec | 176 mil. € | 8 348 | 5,75 % (Tornaľa - Včeláre) | 5 189 - 6 389 | 359 - 396 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | |||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | ![]() | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 | 5 | ||||||||
6 | 47. | 7/2029 | ![]() | R2 | 14,0 km | 2 | Turňa nad Bodvou | 117 mil. € | 15 407 | 5,85 % (Včeláre - Šaca) | 5 809 - 8 826 | 454 - 531 | 5 | 4 | ||||
7 | 48. - 49. | 9/2029 | ![]() | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 10 783 | 5,75 % (Tornaľa - Včeláre) | 6 452 - 10 032 | 473 - 644 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | ||||
8 | 62. - 63. | 10/2032 | ![]() | D2 | 8,5 km | 6 | Stupava | 90 mil. € | 41 057 | 9,86 % | 32 968 | . . . | 2 277 | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | ||
9 | 62. - 63. | 10/2032 | ![]() | D2 | 6,9 km | 6 | Stupava | 107 mil. € | 46 864 | 9,86 % | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | |||||
10 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 713 - 13 545 | 469 - 796 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | |||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 29,2 km | 2 | Bešeňov, Čaka | 230 mil. € | 2 317 v priemere za dlhý úsek NZ - LC | 2 156 - 6 890 | 244 - 497 | 5 | 5 | |||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 9 865 | 5 420 - 8 693 | 476 - 755 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | |||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 32,8 km | 2 | Kľačany, Lučenec Západ, Lučenec Východ | 367 mil. € | 2 317 v priemere za dlhý úsek NZ - LC | 2 228 - 6 331 | 178 - 352 | 5 | 5 | |||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 71,3 km | 2 | Šárovce, Demandice, Tupá, Šahy, Tešmák, Veľký Krtíš | 553 mil. € | 2 317 v priemere za dlhý úsek NZ - LC | 1 065 - 4 239 | 71 - 279 | 5 | 5 | |||||
272,0 km |
2 - 6 |
3 211 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,6 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku