✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
266,9 km |
2 - 6 |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,4 |
|||||||||||
1 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 4 001 | 3 | 3 | 1/2000 | 6/2023 | |||||
2 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 11 611 | 4 | 3 | S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3). | 4/2010 | 10/2025 | ||||
3 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 6/2025 | ||||||
4 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 5 587 | 5 | 4 | 9/2009 | 2/2026 | |||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 2/2016 | 1/2027 | ||||
6 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 5 | 5 | 8/2010 | 6/2028 | ||||||
7 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | 6/2016 | 7/2027 | |||||
8 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 9/2009 | 9/2027 | ||||
9 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 32 968 | . . . | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 1/2031 | ||||
10 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 1/2031 | ||||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | ||||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | 12/2011 | ||||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | ||||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | 2/2016 | ||||||
15 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | 9/2015 | ||||||
266,9 km |
2 - 6 |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku