✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | |||||||||||
264,4 km |
2 - 6 |
23 |
2 939 mil. € |
60,0 min. |
1 065 - 44 493 | 4,5 |
4,5 |
10/2021 - po 2040 |
||||||||||
1 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 1 | 16,0 min. | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 (+0,3) | 10/2021 | ||||||
2 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 1 | 309 mil. € | 8,5 min. | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Plný profil diaľnice je tu nevyhnutnosť. Žiaľ, ministerstvo sa v roku 2018 znovu vrátilo k zbytočne drahému riešeniu, keď ustúpilo neprimeraným požiadavkám niektorých obcí na zachovanie súčasnej cesty I. triedy aj potom, čo diaľnica prevezme vyše 80 % záťaže. Pre vozidlá, čo zostanú mimo diaľnice, by dlhodobo stačila súbežná cesta nižšej kategórie. Tá sčasti existuje a na časti úseku by bolo potrebné ju dostavať, ale s výrazne nižšími nákladmi ako si vyžiada chystané riešenie. Ak sa tu veľkorysá cesta I. triedy naozaj nevyužije ako súčasť budúcej diaľnice (dostavbou iba 2 pruhov) bude vedľa nej dobudovanie ďalších štyroch pruhov v stiesnenom teréne technicky náročné a drahé. Najmä z tohto dôvodu projekt v uplynulých 8 rokoch zamrzol už v pokročilej fáze prípravy, no bez zdrojov na realizáciu. | 1/2029 (+3,0) | |||||
3 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 1 | 73 mil. € | 5,0 min. | 5 587 | 5 | 4 | 2/2031 (+4,1) | ||||||
4 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 1 | 176 mil. € | 13,5 min. | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 2/2032 (+4,9) | |||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 2 | 133 mil. € | 5 | 5 | 2/2033 (+4,5) | ||||||||
6 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 1 | 117 mil. € | 10,0 min. | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | 7/2032 (+5,3) | ||||||
7 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 0 | 93 mil. € | 7,0 min. | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 9/2032 (+5,6) | |||||
8 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 0 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 10/2035 (+5,6) | |||||
9 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 1 | 107 mil. € | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 10/2035 (+5,9) | |||||||
10 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | Postup možnej prípravy bude stanovený po spracovaní štúdie realizovateľnosti | po 2040 | |||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 2 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | Štúdia realizovateľnosti odporučila realizovať modrý variant v 1/2 profile po roku 2040 | po 2040 (0,0) | ||||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 0 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | Štúdia uskutočniteľnosti nepreukázala potrebu dostavby na plný profil | po 2040 (0,0) | |||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 3 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | Štúdia realizovateľnosti odporučila realizovať modrý variant v 1/2 profile po roku 2040 | po 2040 (0,0) | ||||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 6 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | Štúdia realizovateľnosti odporučila realizovať modrý variant v 1/2 profile po roku 2040 | po 2040 (0,0) | ||||||
264,4 km |
2 - 6 |
23 |
2 939 mil. € |
60,0 min. |
1 065 - 44 493 | 4,5 |
4,5 |
10/2021 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku