✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
256,7 km |
2 - 6 |
2 742 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,8 |
4,8 |
|||||||||||
1 | 71. - 78. | po 2040 | 29,2 km | 2 | R7 stred | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | 16,9 | 10/2005 | |||||
2 | 71. - 78. | po 2040 | 32,8 km | 2 | R7 stred | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | 16,9 | 10/2005 | |||||
3 | 71. - 78. | po 2040 | 71,3 km | 2 | R7 stred | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | 16,9 | 10/2005 | |||||
4 | 39. - 40. | 3/2028 | 9,6 km | 2 | R2 západ | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | Plánovanie rýchlostnej cesty, ktorej príprava tu od roku 2013 nijako nepokročila, tu zbytočne odsúva menej nákladné a skôr realizovateľné riešenia. Kým na rýchlostnú cestu tu nie je dostatočná intenzita dopravy a odsúva sa na ďalšie desaťročia, bezpečná a rýchla cesta I. triedy by mohla byť legitímnou prioritou.
Kolízny úsek cesty I/9 popri obci Nitrica sa dá riešiť v súčasnej trase rozšírením vozovky na šírku 10,5 m namiesto súčasných 7,5 metra. A tiež doplnením pripájacích a odbočovacích pruhov, aby sa výrazne znížilo riziko kolízií s ťažkými následkami. Úsek dnes tvorený prieťahom Novák je potrebné riešiť preložkou cesty. Trasovanie však treba prispôsobiť faktu, že obchvat Novák kapacitne dlhodobo stačí ako 2-pruh (s prídavným pruhom v dlhom stúpaní), preto treba už pri navrhovaní trasy počítať s obojsmernou premávkou a teda maximálne využiť potenciál vytvorenia prehľadných úsekov na bezpečné predbiehanie. | 23,8 | 12/1998 | ||||
5 | 48. - 49. | 9/2029 | 9,8 km | 2 | R2 východ | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 14,8 | 12/2007 | ||||
6 | 37. - 38. | 2/2028 | 7,8 km | 2 | R2 východ | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | 14,8 | 12/2007 | |||||
7 | 44. - 45. | 2/2029 | 18,0 km | 2 | R2 východ | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 12,2 | 7/2010 | ||||
8 | 47. | 7/2029 | 14,0 km | 2 | R2 východ | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | 14,3 | 5/2008 | |||||
9 | 71. - 78. | po 2040 | 42,1 km | 4 | R1 západ | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | 12,5 | 4/2010 | ||||
10 | 44. - 45. | 2/2029 | 3,6 km | 4 | D4 sever | 133 mil. € | 5 | 5 | 15,7 | 1/2007 | ||||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | 3,1 km | 4 | D3 Kysuce | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | 13,3 | 6/2009 | ||||
12 | 62. - 63. | 10/2032 | 8,5 km | 6 | D2 Záhorie | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 12,8 | 11/2009 | |||
13 | 62. - 63. | 10/2032 | 6,9 km | 6 | D2 Záhorie | 107 mil. € | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 12,8 | 11/2009 | |||||
256,7 km |
2 - 6 |
2 742 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,8 |
4,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku