✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||||
21 úsekov |
359,8 km |
2 - 4 |
6 228 mil. € |
17,3 mil. € |
3 247 - 17 316 | 3,3 |
3,9 |
|||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 21,3 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | ||||||
2 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 62,1 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | ||||||
3 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 11,7 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | ||||||
4 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 10,2 mil. € | 4 | 4 | |||||||
5 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 8,9 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | ||||||
6 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 406 mil. € | 35,3 mil. € | 7 784 | 4 | 4 | ||||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 28,7 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | |||||||
8 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 22,0 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | ||||||
9 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 28,6 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | |||||
10 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 35,6 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | 4 | ||||||
11 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 10,2 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | ||||||
12 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 10,5 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | |||||||
13 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 18,6 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | |||||
14 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 13,5 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | 4 | ||||||
15 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 11,8 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | ||||||
16 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 20,4 mil. € | 7 793 | 2 | 4 | ||||||
17 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 31,7 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | ||||||
18 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 23,3 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | ||||||
19 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 8,4 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | ||||||
20 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 12,1 mil. € | 4 | 4 | |||||||
21 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 10,4 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | ||||||
21 úsekov |
359,8 km |
2 - 4 |
6 228 mil. € |
17,3 mil. € |
3 247 - 17 316 | 3,3 |
3,9 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku