✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
stavebné práce
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||||
19 úsekov |
291,7 km |
2 - 4 |
16 013 m |
5 054 mil. € |
3 247 - 14 648 | 3,5 |
4,1 |
|||||||||||
1 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 0 m | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | |||||||||
2 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 0 m | 227 mil. € | 4 | 4 | Územné konanie začaté od 7/2021. | ||||||||
3 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 0 m | 172 mil. € | 4 | 4 | žiadna | ||||||||
4 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 0 m | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | Územné konanie začaté od 9/2021. | |||||||
5 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 0 m | 59 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | Vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie, jej pripomienkovanie a preberanie. | |||||||
6 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 0 m | 143 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | Dobieha vypracovanie dokumentácií na zmenu územného rozhodnutia a na stavebné povolenie. Ide však o plytvanie kapacitami a zdrojmi, keďže realizácia nákladného riešenia s malými prínosmi je prakticky vylúčená - podľa priorít schválených vládou v septembri 2020 je projekt až na 97. mieste zo 100 hodnotených. | |||||||
7 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 0 m | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 obstaráva štúdia realizovateľnosti, a tiež sa začína nový proces EIA. Zároveň sa spracúva dokumentácia na stavebné povolenie, ktorej projektovanie je ale predčasné, keď nie je známe, ktorý variant riešenia vzíde ako optimálny z neskoro objednanej štúdie realizovateľnosti a aké podmienky pre jeho realizáciu určí ešte len začatý proces EIA. | ||||||
8 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 0 m | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | žiadna | |||||||
9 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 0 m | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | žiadna | |||||||
10 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 10 990 m | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | Od roku 2017 prebieha proces posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA). | |||||||
11 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 0 m | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | žiadna | |||||||
12 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 0 m | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | žiadna | |||||||
13 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 593 m | 235 mil. € | 7 793 | 2 | 4 | žiadna | |||||||
14 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 0 m | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | žiadna | |||||||
15 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 1 880 m | 406 mil. € | 7 784 | 4 | 4 | žiadna | |||||||
16 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 1 400 m | 339 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | 4 | žiadna | |||||||
17 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 1 150 m | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | 4 | žiadna | |||||||
18 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 0 m | 54 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | žiadna | |||||||
19 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 0 m | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | žiadna | |||||||
19 úsekov |
291,7 km |
2 - 4 |
16 013 m |
5 054 mil. € |
3 247 - 14 648 | 3,5 |
4,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku