✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
na aktuálne plánovaný počet jazdných pruhov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
prebratie
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
|||||||||
1 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 103 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 12/2014 | 6/2030 (+3,7) | |||||
2 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | 6/2014 | po 2040 (0,0) | ||||
3 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 1 158 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | 12/2030 (+4,5) | |||||
3 úseky |
23,7 km |
2 - 4 |
1 418 mil. € |
1 321 mil. € |
3 407 - 21 949 | 2,7 |
2,7 |
6/2030 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku