✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
na aktuálne plánovaný počet jazdných pruhov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||
1 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 546 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | ||||
2 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 943 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | ||||
3 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 182 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | |||||
4 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 163 mil. € | 15 053 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | ||||
5 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 71 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | |||||
6 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | ||||
7 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 49 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | |||||
8 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 302 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | |||||
9 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 541 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | |||||
10 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 485 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | |||||
307,9 km |
2 - 4 |
3 797 mil. € |
3 342 mil. € |
1 065 - 15 053 | 4,0 |
4,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku