✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
rok
|
<3,5 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
1 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 2030 | 14 176 - 14 186 | 875 - 929 | 2 | 4 | Plný profil diaľnice je tu nevyhnutnosť. Žiaľ, ministerstvo sa v roku 2018 znovu vrátilo k zbytočne drahému riešeniu, keď ustúpilo neprimeraným požiadavkám niektorých obcí na zachovanie súčasnej cesty I. triedy aj potom, čo diaľnica prevezme vyše 80 % záťaže. Pre vozidlá, čo zostanú mimo diaľnice, by dlhodobo stačila súbežná cesta nižšej kategórie. Tá sčasti existuje a na časti úseku by bolo potrebné ju dostavať, ale s výrazne nižšími nákladmi ako si vyžiada chystané riešenie. Ak sa tu veľkorysá cesta I. triedy naozaj nevyužije ako súčasť budúcej diaľnice (dostavbou iba 2 pruhov) bude vedľa nej dobudovanie ďalších štyroch pruhov v stiesnenom teréne technicky náročné a drahé. Najmä z tohto dôvodu projekt v uplynulých 8 rokoch zamrzol už v pokročilej fáze prípravy, no bez zdrojov na realizáciu. | 6,0 | 6,0 | |||||
2 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 469 - 796 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | 1,0 | 10,0 | ||||||
3 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 2040 | 2 156 - 6 890 | 244 - 497 | 5 | 5 | 4,0 | 7,0 | ||||||
4 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 2030 | 5 098 - 5 557 | 421 - 428 | 4 | 2 | 4,0 | 7,0 | ||||||
5 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 2034 | 5 420 - 8 693 | 476 - 755 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | 5,0 | 5,0 | |||||
6 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 2030 | 7 972 | 499 | 3 | 4 | Dopravne (zbytočne) veľkorysé riešenie, jeho stavebná náročnosť a vysoké náklady (vyše 50 mil. € za sotva 1,7 km) už dávno volali po zásadnom prehodnotení, no ministri dopravy a ich nominanti na to dlho nenašli odvahu. Radšej predstierali pokračovanie prípravy. Až v októbri 2018 stiahla NDS žiadosť o územné rozhodnutie na pridrahú rýchlocestu, čo je síce nepopulárne ale konečne správne riešenie. Nasledovať má nové posúdenie variantov preložky v parametroch cesty I. triedy alebo skapacitnenia existujúcej cesty so zmiernením jej dopadov na časť obce, ktorou prechádza. Keby o zmene rozhodol už minister Počiatek v roku 2012, keď ho na nutnosť prehodnotenia upozornil Inštitút stratégie MDV, primeranejšie riešenie už mohlo byť pripravené na realizáciu. | 4,0 | 8,0 | |||||
7 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 2040 | 2 228 - 6 331 | 178 - 352 | 5 | 5 | 2,0 | 9,0 | ||||||
8 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 2030 | 3 247 - 11 434 | 214 - 760 | 4 | 4 | 2,0 | 9,0 | ||||||
9 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 2040 | 1 065 - 4 239 | 71 - 279 | 5 | 5 | 2,0 | 9,0 | ||||||
9 úsekov |
259,8 km |
2 - 4 |
2 907 mil. € |
1 065 - 14 186 | 4,2 |
4,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku