✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
>12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | |||||||||||
1 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 9,5 mil. € | 6 452 - 10 032 | 491 - 590 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 14,8 | 9/2032 (+5,6) | |||||
2 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 15,0 mil. € | 5 713 - 13 545 | 358 - 1 118 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | 12,5 | po 2040 | |||||
3 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 7,9 mil. € | 2 156 - 6 890 | 143 - 281 | 5 | 5 | 16,9 | po 2040 (0,0) | ||||||
4 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 8,9 mil. € | 5 098 - 5 557 | 947 - 1 015 | 4 | 2 | 14,3 | po 2040 (0,0) | ||||||
5 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 19,3 mil. € | 5 420 - 8 693 | 41 - 376 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | 13,3 | po 2040 (0,0) | |||||
6 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 31,7 mil. € | 7 972 | 2 435 | 3 | 4 | Dopravne (zbytočne) veľkorysé riešenie, jeho stavebná náročnosť a vysoké náklady (vyše 50 mil. € za sotva 1,7 km) už dávno volali po zásadnom prehodnotení, no ministri dopravy a ich nominanti na to dlho nenašli odvahu. Radšej predstierali pokračovanie prípravy. Až v októbri 2018 stiahla NDS žiadosť o územné rozhodnutie na pridrahú rýchlocestu, čo je síce nepopulárne ale konečne správne riešenie. Nasledovať má nové posúdenie variantov preložky v parametroch cesty I. triedy alebo skapacitnenia existujúcej cesty so zmiernením jej dopadov na časť obce, ktorou prechádza. Keby o zmene rozhodol už minister Počiatek v roku 2012, keď ho na nutnosť prehodnotenia upozornil Inštitút stratégie MDV, primeranejšie riešenie už mohlo byť pripravené na realizáciu. | 15,6 | 3/2025 (0,0) | |||||
7 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 11,2 mil. € | 2 228 - 6 331 | 78 - 216 | 5 | 5 | 16,9 | po 2040 (0,0) | ||||||
8 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 10,4 mil. € | 3 247 - 11 434 | 466 - 998 | 4 | 4 | 14,3 | po 2040 (+13,9) | ||||||
9 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 7,8 mil. € | 1 065 - 4 239 | 52 - 594 | 5 | 5 | 16,9 | po 2040 (0,0) | ||||||
9 úsekov |
258,8 km |
2 - 4 |
2 691 mil. € |
10,4 mil. € |
1 065 - 13 545 | 4,6 |
4,4 |
3/2025 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku