✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
1 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 3,6 mil. € | 5 | 5 | |||||||
2 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 16,4 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | |||||
3 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 5,5 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | ||||||
4 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 4,4 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | 3 | Doterajšie trasovanie diaľnice D1 pri Michalovciach si žiaľ vyžaduje až 3,5-kilometrový privádzač, s ktorým sa cesta z/do Michaloviec po D1 predĺži oproti súčasnej ceste až o 4 km a pre tranzit ďalej v smere z/do Humenného ešte viac. Odporúčame preveriť možnosti trasovania bližšie k Michalovciam, aby sa prínosy úseku pre užívateľov citeľne zvýšili, čo je tu pravdepodobne dosiahnuteľné s rovnakými alebo dokonca menšími nákladmi ako zatiaľ plánované riešenie. Zároveň by sa vylúčil záujem časti vodičov využívať z Michaloviec na D1 kratšiu jestvujúcu cestu cez obec Pozdišovce a mestskú časť Michaloviec Močarany. | |||||
5 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 2,1 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | ||||||
6 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 0,0 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | |||||
7 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 9,1 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | ||||||
8 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 4,7 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | Úzku, kľukatú a neprehľadnú cestu za Rimavskou Sobotou (najhoršiu na celom južnom ťahu) je napriek nie vysokej intenzite dopravy primerané a potrebné nahradiť súvislou preložkou cesty, resp. 1/2-profilom pomerne nenáročných úsekov rýchlostnej cesty R2 Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa spolu v dĺžke 14,5 kilometra. Pred finalizáciou prípravy však odporúčame preveriť možnosti optimalizácie technického riešenia a zníženia nákladov. | |||||
9 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 16,2 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | ||||||
10 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 14,6 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | ||||||
10 úsekov |
271,3 km |
2 - 4 |
3 008 mil. € |
76,6 mil. € |
1 065 - 14 783 | 4,3 |
4,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku