✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
1 | R3 | 6,5 km | 2 | R3 juh | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | ||||||
2 | D3 | 10,8 km | 4 | D3 Kysuce | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Plný profil diaľnice je tu nevyhnutnosť. Žiaľ, ministerstvo sa v roku 2018 znovu vrátilo k zbytočne drahému riešeniu, keď ustúpilo neprimeraným požiadavkám niektorých obcí na zachovanie súčasnej cesty I. triedy aj potom, čo diaľnica prevezme vyše 80 % záťaže. Pre vozidlá, čo zostanú mimo diaľnice, by dlhodobo stačila súbežná cesta nižšej kategórie. Tá sčasti existuje a na časti úseku by bolo potrebné ju dostavať, ale s výrazne nižšími nákladmi ako si vyžiada chystané riešenie. Ak sa tu veľkorysá cesta I. triedy naozaj nevyužije ako súčasť budúcej diaľnice (dostavbou iba 2 pruhov) bude vedľa nej dobudovanie ďalších štyroch pruhov v stiesnenom teréne technicky náročné a drahé. Najmä z tohto dôvodu projekt v uplynulých 8 rokoch zamrzol už v pokročilej fáze prípravy, no bez zdrojov na realizáciu. | |||||
3 | R2 | 7,8 km | 2 | R2 východ | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | ||||||
4 | R1 | 42,1 km | 4 | R1 západ | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | |||||
5 | R7 | 29,2 km | 2 | R7 stred | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | ||||||
6 | R3 | 10,3 km | 2 | R3 stred (Turiec) | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | ||||||
7 | D3 | 3,1 km | 4 | D3 Kysuce | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | |||||
8 | R7 | 32,8 km | 2 | R7 stred | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | ||||||
9 | R3 | 58,5 km | 2 | R3 juh | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | ||||||
10 | R7 | 71,3 km | 2 | R7 stred | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | ||||||
10 úsekov |
272,4 km |
2 - 4 |
2 996 mil. € |
1 065 - 14 186 | 4,2 |
4,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku