✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | |||||||||||
1 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | R 11,5/120 | 227 mil. € | 4 | 4 | 5,0 | 4/2029 (+4,1) | |||||||
2 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | R 24,5/100, plánované v 1/2-profile | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 4,0 | 11/2031 (+4,8) | ||||||
3 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | R 11,5/70 | 54 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | Dopravne (zbytočne) veľkorysé riešenie, jeho stavebná náročnosť a vysoké náklady (vyše 50 mil. € za sotva 1,7 km) už dávno volali po zásadnom prehodnotení, no ministri dopravy a ich nominanti na to dlho nenašli odvahu. Radšej predstierali pokračovanie prípravy. Až v októbri 2018 stiahla NDS žiadosť o územné rozhodnutie na pridrahú rýchlocestu, čo je síce nepopulárne ale konečne správne riešenie. Nasledovať má nové posúdenie variantov preložky v parametroch cesty I. triedy alebo skapacitnenia existujúcej cesty so zmiernením jej dopadov na časť obce, ktorou prechádza. Keby o zmene rozhodol už minister Počiatek v roku 2012, keď ho na nutnosť prehodnotenia upozornil Inštitút stratégie MDV, primeranejšie riešenie už mohlo byť pripravené na realizáciu. | 4,0 | 3/2025 (0,0) | |||||
3 úseky |
33,1 km |
2 |
409 mil. € |
2 552 - 7 972 | 3,7 |
3,7 |
3/2025 - 11/2031 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku