✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
1 | 12. | 7/2024 | ![]() | R3 | 6,5 km | 2 | 0 m | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | |||||
2 | 14. - 15. | 10/2024 | ![]() | R7 | 23,5 km | 2 | 0 m | 227 mil. € | 4 | 4 | ||||||
3 | 16. - 17. | 12/2024 | ![]() | R7 | 8,4 km | 4 | 0 m | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | |||||
4 | 16. - 17. | 12/2024 | ![]() | R2 | 14,1 km | 2 | 4 282 m | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | Prieťah obce Jablonov nad Turňou na tomto úseku už v minulosti vyriešil obchvat. Výstavba R2 s tunelom Soroška - s rizikami v krasovom území - by znamenala aj výstavbu už druhého obchvatu tejto obce. | ||||
5 | 32. - 33. | 12/2026 | ![]() | R2 | 18,0 km | 2 | 0 m | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Namiesto zbytočných 18 km rýchlostnej cesty, ktorá predĺži súčasnú priamu trasu o 1,6 km a vyrieši obchvat jedinej obce, odporúčame pripraviť kratší obchvat obce Čečejovce. Ostatné úseky súčasnej cesty majú veľmi dobré parametre a nevyžadujú budovanie rýchlocesty v novej trase. | ||||
6 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R1 | 42,1 km | 4 | 0 m | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | ||||
7 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R5 | 1,7 km | 2 | 0 m | 54 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | Dopravne (zbytočne) veľkorysé riešenie, jeho stavebná náročnosť a vysoké náklady (vyše 50 mil. € za sotva 1,7 km) už dávno volali po zásadnom prehodnotení, no ministri dopravy a ich nominanti na to dlho nenašli odvahu. Radšej predstierali pokračovanie prípravy. Až v októbri 2018 stiahla NDS žiadosť o územné rozhodnutie na pridrahú rýchlocestu, čo je síce nepopulárne ale konečne správne riešenie. Nasledovať má nové posúdenie variantov preložky v parametroch cesty I. triedy alebo skapacitnenia existujúcej cesty so zmiernením jej dopadov na časť obce, ktorou prechádza. Keby o zmene rozhodol už minister Počiatek v roku 2012, keď ho na nutnosť prehodnotenia upozornil Inštitút stratégie MDV, primeranejšie riešenie už mohlo byť pripravené na realizáciu. | ||||
114,4 km |
2 - 4 |
4 282 m |
1 639 mil. € |
5 713 - 13 545 | 3,4 |
3,9 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku