✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
>12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka | ||||||||||
107,2 km |
2 - 8 |
2 259 mil. € |
2 552 - 62 652 | 2,7 |
|||||||||||
1 | 34. - 36. | 6/2027 | ![]() | R4 | 6,5 km | 2 | Kuková | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 414 - 522 | 2 | ||||
2 | 34. - 36. | 6/2027 | ![]() | R4 | 7,0 km | 2 | Okrúhle | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 1 103 - 1 149 | 2 | ||||
3 | 42. - 43. | 11/2028 | ![]() | R4 | 7,9 km | 2 | Hunkovce, Vyšný Komárnik | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 709 - 1 316 | 4 | ||||
4 | 12. | 7/2024 | ![]() | R3 | 6,5 km | 2 | privádzač Krupina | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 742 - 818 | 2 | ||||
5 | 42. - 43. | 11/2028 | ![]() | R3 | 5,0 km | 2 | Šahy | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 711 - 822 | 3 | ||||
6 | 39. - 40. | 3/2028 | ![]() | R2 | 9,6 km | 2 | Nováky - západ | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 769 - 937 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | |||
7 | 37. - 38. | 2/2028 | ![]() | R2 | 7,8 km | 2 | Jablonov n.Turňou | 73 mil. € | 5 587 | 470 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | |||
8 | 41. | 9/2028 | ![]() | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 7 793 | 772 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | ||||
9 | 37. - 38. | 2/2028 | ![]() | R1 | 14,9 km | 4 | Slovenská Ľupča, Korytnica | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 544 - 944 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | |||
10 | 39. - 40. | 3/2028 | ![]() | D1 | 19,9 km | 6 | Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 137 - 3 460 | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | ||
11 | 34. - 36. | 6/2027 | ![]() | D1 | 10,6 km | 8 | Senec | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 4 737 | 2 | |||
107,2 km |
2 - 8 |
2 259 mil. € |
2 552 - 62 652 | 2,7 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku