✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
2 - 8 |
4 615 mil. € |
2 541 - 62 652 | 2,0 |
2,3 |
10/2016 - 1/2021 |
|||||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 2 | Svrčinovec 420 m | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 410 - 725 | 2 | 2 | 6/2017 | ||||||
2 | 1/2014 | D1 | 4 | Ovčiarsko 2360 m | 517 mil. € | 23 579 - 28 413 | 5 661 - 6 449 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | ||||||
3 | 1/2014 | R2 | 2 | 8 248 - 13 434 | 1 698 - 3 234 | 2 | 1 | 10/2016 | ||||||||
4 | 7/2016 | R7 | 4 | 8 544 - 13 236 | 1 582 - 1 991 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | ||||||||
5 | 11/2016 | D1 | 4 | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 293 - 1 619 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | |||||||
6 | 8/2019 | R2 | 4 | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 305 - 2 416 | 2 | 2 | ||||||||
7 | 3/2021 | R3 | 2 | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 1 946 - 2 004 | 2 | 2 | ||||||||
8 | 1. | 10/2021 | R4 | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 1 507 - 6 905 | 2 | 1 | |||||||
9 | 5. | 4/2023 | R1 | 4 | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 1 550 - 2 151 | 2 | 3 | |||||||
10 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 2 | 105 mil. € | 5 304 | 1 416 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||||
11 | 12. | 7/2024 | R3 | 2 | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 1 568 - 1 801 | 2 | 2 | |||||||
12 | 13. | 8/2024 | R2 | 2 | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 1 466 - 1 525 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
13 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 2 | Soroška 4282 m | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 1 175 - 1 286 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||||
14 | 18. | 4/2025 | D1 | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | |||||||||
15 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 2 | 77 mil. € | 2 | 2 | |||||||||
16 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 2 | Biela Skala 630 m | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 1 279 - 1 930 | 2 | 3 | ||||||
17 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 4 | Mníchova Lehota 180 m | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 269 - 3 025 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | |||||
18 | 25. | 1/2026 | D3 | 4 | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 3 529 - 4 138 | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
19 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4 | 105 mil. € | 14 625 | 2 539 | 2 | 2 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
20 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 8 | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 10 385 | 2 | 1 | ||||||
21 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 2 | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 1 133 - 1 196 | 2 | 3 | |||||||
22 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 2 | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 1 499 - 1 529 | 2 | 2 | |||||||
23 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 2 | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 1 824 - 2 207 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | ||||||
24 | 41. | 9/2028 | R2 | 2 | Chotômka 593 m | 235 mil. € | 7 793 | 1 914 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | |||||
25 | 59. | 7/2031 | R2 | 4 | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 841 - 4 706 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | ||||||
26 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 4 | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 1 315 - 1 505 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | ||||||
2 - 8 |
4 615 mil. € |
2 541 - 62 652 | 2,0 |
2,3 |
10/2016 - 1/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku