✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
11 úsekov |
102,7 km |
16,9 % |
2 - 6 |
1 309 mil. € |
2 552 - 18 874 | 3,7 |
3,6 |
||||||||||
1 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||||
2 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 12,1 % | 2 | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 120 - 202 | 2 | 4 | Plánovanie rýchlostnej cesty, ktorej príprava tu od roku 2013 nijako nepokročila, tu zbytočne odsúva menej nákladné a skôr realizovateľné riešenia. Kým na rýchlostnú cestu tu nie je dostatočná intenzita dopravy a odsúva sa na ďalšie desaťročia, bezpečná a rýchla cesta I. triedy by mohla byť legitímnou prioritou.
Kolízny úsek cesty I/9 popri obci Nitrica sa dá riešiť v súčasnej trase rozšírením vozovky na šírku 10,5 m namiesto súčasných 7,5 metra. A tiež doplnením pripájacích a odbočovacích pruhov, aby sa výrazne znížilo riziko kolízií s ťažkými následkami. Úsek dnes tvorený prieťahom Novák je potrebné riešiť preložkou cesty. Trasovanie však treba prispôsobiť faktu, že obchvat Novák kapacitne dlhodobo stačí ako 2-pruh (s prídavným pruhom v dlhom stúpaní), preto treba už pri navrhovaní trasy počítať s obojsmernou premávkou a teda maximálne využiť potenciál vytvorenia prehľadných úsekov na bezpečné predbiehanie. | |||||
3 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 57,5 % | 2 | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 21 - 33 | 4 | 3 | ||||||
4 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 9,7 % | 2 | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 49 - 72 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | |||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | 5 | |||||||||
6 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 5,5 % | 2 | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 56 - 84 | 5 | 4 | ||||||
7 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 11,0 % | 2 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 69 - 107 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | |||||
8 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 36,3 % | 2 | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 59 - 68 | 4 | 3 | ||||||
9 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 24,3 % | 2 | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 42 - 55 | 3 | 3 | ||||||
10 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 17,0 % | 2 | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 12 - 96 | 4 | 3 | ||||||
11 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 7,3 % | 4 | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 35 - 248 | 3 | 3 | ||||||
11 úsekov |
102,7 km |
16,9 % |
2 - 6 |
1 309 mil. € |
2 552 - 18 874 | 3,7 |
3,6 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku