✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
pozemky
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||
108,5 km |
2 - 4 |
2 629 mil. € |
126,0 mil. € |
24,2 mil. € |
3 769 - 21 743 | 3,0 |
3,3 |
|||||||||
1 | 20. - 23. | 10/2025 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 5,1 mil. € | 15,6 mil. € | 2 | 2 | 8/2006 | ||||||
2 | 20. - 23. | 10/2025 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 7,1 mil. € | 24,0 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 8/2006 | |||||
3 | 20. - 23. | 10/2025 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 29,5 mil. € | 17,3 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | 11/2003 | |||||
4 | 20. - 23. | 10/2025 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 8,7 mil. € | 23,3 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | 11/2003 | |||||
5 | 24. | 12/2025 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 26,4 mil. € | 22,0 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | 11/2003 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
6 | 26. | 4/2026 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 9,3 mil. € | 10,2 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | 10/2006 | |||||
7 | 27. | 5/2026 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 18,4 mil. € | 36,7 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | 7/1997 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
8 | 28. - 29. | 8/2026 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 5,5 mil. € | 11,8 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | 11/2004 | |||||
9 | 30. | 10/2026 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 2,8 mil. € | 21,7 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | 4/2010 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
10 | 32. - 33. | 12/2026 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 2,9 mil. € | 62,1 mil. € | 3 | 4 | 12/2010 | ||||||
11 | 44. - 45. | 2/2029 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5,5 mil. € | 37,2 mil. € | 5 | 5 | 8/2010 | ||||||
12 | 50. - 52. | 5/2030 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 4,8 mil. € | 16,6 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | ||||||
108,5 km |
2 - 4 |
2 629 mil. € |
126,0 mil. € |
24,2 mil. € |
3 769 - 21 743 | 3,0 |
3,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku