✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||||
11 úsekov |
144,7 km |
8,4 % |
3 114 mil. € |
85,1 mil. € |
4 151 - 12 862 | 3,2 |
3,6 |
|||||||||
1 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 0,0 % | 59 mil. € | 1,4 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | ||||||
2 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 0,0 % | 100 mil. € | 2,7 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | ||||||
3 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 0,0 % | 125 mil. € | 3,4 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | ||||||
4 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 7,6 % | 199 mil. € | 5,5 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | ||||||
5 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 0,0 % | 1 020 mil. € | 28,3 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | |||||
6 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 3,0 % | 277 mil. € | 7,0 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | ||||||
7 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 0,0 % | 211 mil. € | 5,8 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | ||||||
8 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 0,0 % | 143 mil. € | 3,2 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | ||||||
9 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 0,0 % | 77 mil. € | 2,0 mil. € | 2 | 2 | |||||||
10 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 88,4 % | 772 mil. € | 22,2 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | ||||||
11 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 0,0 % | 133 mil. € | 3,6 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | ||||||
11 úsekov |
144,7 km |
8,4 % |
3 114 mil. € |
85,1 mil. € |
4 151 - 12 862 | 3,2 |
3,6 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku