✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | ||||||||||
1 | 32. - 33. | 12/2026 | ![]() | D4 | 12,4 km | 4 | 10 990 m | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | 6/2033 (+3,3) | ||||
2 | 20. - 23. | 10/2025 | ![]() | R3 | 8,3 km | 2 | 630 m | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 10/2028 (+4,1) | ||||
3 | 24. | 12/2025 | ![]() | R2 | 6,1 km | 4 | 0 m | 143 mil. € | 12 157 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 12/2028 (+4,3) | |||
4 | 62. - 63. | 10/2032 | ![]() | D2 | 8,5 km | 6 | 0 m | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | 10/2035 (+5,6) | ||
5 | 20. - 23. | 10/2025 | ![]() | R3 | 4,9 km | 2 | 0 m | 77 mil. € | 2 | 2 | 10/2028 (+4,1) | |||||
6 | 12. | 7/2024 | ![]() | R3 | 6,5 km | 2 | 0 m | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 7/2026 (+2,7) | ||||
7 | 20. - 23. | 10/2025 | ![]() | R2 | 2,7 km | 4 | 0 m | 59 mil. € | 12 862 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 10/2028 (+4,2) | |||
49,4 km |
2 - 6 |
11 620 m |
1 410 mil. € |
5 550 - 32 968 | 2,9 |
3,4 |
7/2026 - 10/2035 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku