✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
- predĺženie
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
1 | 32. - 33. | 12/2026 | ![]() | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 62,1 mil. € | 3 | 4 | Aj severná časť D4 sa plánuje ako diaľničný obchvat trasovaný mimo hlavného mesta. No takéto riešenie pre slabý tranzit medzi D1 a D2 na Záhorí netreba, a na obslúženie dopravy z a do Bratislavy bude málo efektívny. V najbližšom desaťročí bude stačiť lepšie využitie potenciálu odľahčenia ciest prímestskými vlakmi, až ako ďalší v poradí potrebných riešení je cestný tunel popod Malé Karpaty. Tu je mimoriadne dôležité, aby sa včas korektne porovnal dopravný potenciál viacerých možných riešení - nielen medzi Račou a Stupavou (s vyše 11 km tunelom) ale aj možných variantov bližšie k mestu a ťažiskám dopravy, ktoré treba obslúžiť (napr. trasa Galvaniho - Krasňany - Lamač, s ktorou tiež počíta územný plán Bratislavy). | ||||||
2 | 32. - 33. | 12/2026 | ![]() | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 12,5 mil. € | -1,6 km | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Namiesto zbytočných 18 km rýchlostnej cesty, ktorá predĺži súčasnú priamu trasu o 1,6 km a vyrieši obchvat jedinej obce, odporúčame pripraviť kratší obchvat obce Čečejovce. Ostatné úseky súčasnej cesty majú veľmi dobré parametre a nevyžadujú budovanie rýchlocesty v novej trase. | ||||
3 | 47. | 7/2029 | ![]() | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 8,4 mil. € | 0,0 km | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | |||||
4 | 48. - 49. | 9/2029 | ![]() | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 6,2 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | ||||||
5 | 64. - 68. | 8/2033 | ![]() | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 8,8 mil. € | 2,8 km | 4 033 - 8 369 | 4 | 3 | Za Michalovcami bude diaľnica D1 nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená. | ||||
5 úsekov |
68,1 km |
2 - 4 |
1 323 mil. € |
19,1 mil. € |
1,2 km |
4 033 - 11 010 | 3,8 |
3,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku