✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
280,1 km |
2 - 4 |
4 229 mil. € |
5 189 - 50 895 | 3,1 |
3,5 |
6 - 69 |
|||||||||||
1 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | Prievidza, Brusno, Handlová, Nová Lehota | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | 4 | 4/2029 | 69 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
2 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | Krásno nad Kysucou | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | 9/2006 | 25 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
3 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | Rákoš, Zvolenská Slatina | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 | 2 | 2/2026 | 58 | |||||
4 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | Trenčianske Mitice | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | 7/2010 | 22 | |||||
5 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | 6/2013 | 17 | |||||
6 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | Kriváň | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 7/2010 | |||||||
7 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 7 793 | 2 | 4 | 11/2010 | 41 | ||||||
8 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | Moldava nad Bodvou, Šaca | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | 12/2019 | 33 | |||||
9 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | 1/2011 | 26 | ||||||
10 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | Plešivec | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | 4/2023 | 44 | |||||
11 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | Ludvíkov Dvor, Haniska | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 11/2013 | 6 | |||||
12 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | Zacharovce, Bátka | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | 10/2008 | 13 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
13 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | Trenčín juh, Trenčianska Turná | 143 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | 3/2011 | 24 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
14 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | Mýtna | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 7/2010 | |||||||
15 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | Rimavská Sobota | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | 2/2009 | 29 | |||||
16 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | Turňa nad Bodvou | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | 9/2023 | 47 | |||||
17 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | Nováky - západ | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | 7/2011 | 40 | |||||
18 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 5 304 | 2 | 2 | 6/2008 | 8 | ||||||
19 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | 11/2023 | 48 | ||||||
20 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | Jablonov n.Turňou | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | 7/2020 | 38 | |||||
21 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | 3/2011 | 23 | ||||||
280,1 km |
2 - 4 |
4 229 mil. € |
5 189 - 50 895 | 3,1 |
3,5 |
6 - 69 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku