✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
na aktuálne plánovaný počet jazdných pruhov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
33 úsekov |
429,4 km |
2 - 6 |
53 363 m |
5 999 mil. € |
5 235 mil. € |
3 247 - 50 895 | 3,2 |
3,2 |
|||||||||
1 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 1 631 m | 142 mil. € | 133 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | |||||||
2 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 2 553 m | 267 mil. € | 255 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | |||||||
3 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 1 568 m | 70 mil. € | 62 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | |||||||
4 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 1 556 m | 171 mil. € | 129 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | ||||||
5 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 343 m | 105 mil. € | 97 mil. € | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||||
6 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 1 463 m | 70 mil. € | 58 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | ||||||
7 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 401 m | 169 mil. € | 156 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||||
8 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 1 035 m | 272 mil. € | 243 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||||
9 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 544 m | 77 mil. € | 67 mil. € | 2 | 2 | |||||||
10 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 2 764 m | 199 mil. € | 183 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | ||||||
11 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 1 433 m | 277 mil. € | 234 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | |||||
12 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 145 m | 59 mil. € | 47 mil. € | 12 862 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | |||||
13 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 1 462 m | 143 mil. € | 108 mil. € | 12 157 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | |||||
14 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 2 594 m | 211 mil. € | 192 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | |||||
15 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 041 m | 125 mil. € | 114 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | |||||
16 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 554 m | 224 mil. € | 189 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | |||||
17 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 397 m | 73 mil. € | 65 mil. € | 5 587 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | |||||
18 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 1 157 m | 112 mil. € | 86 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | |||||
19 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 2 549 m | 235 mil. € | 204 mil. € | 7 793 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | |||||
20 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 652 m | 63 mil. € | 56 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | ||||||
21 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 1 739 m | 176 mil. € | 151 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | |||||
22 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 768 m | 117 mil. € | 101 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | |||||
23 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 1 074 m | 93 mil. € | 80 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | |||||
24 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 820 m | 71 mil. € | 54 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | ||||||
25 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 1 024 m | 191 mil. € | 160 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | ||||||
26 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 2 230 m | 287 mil. € | 256 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | |||||
27 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 178 m | 94 mil. € | 75 mil. € | 7 211 | 4 | 2 | ||||||
28 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 1 040 m | 129 mil. € | 115 mil. € | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | ||||||
29 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 98 mil. € | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | |||||||
30 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 2 641 m | 305 mil. € | 277 mil. € | 3 | 3 | |||||||
31 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 2 587 m | 662 mil. € | 579 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | |||||
32 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 95 m | 92 mil. € | 71 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | ||||||
33 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 12 326 m | 611 mil. € | 541 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | ||||||
33 úsekov |
429,4 km |
2 - 6 |
53 363 m |
5 999 mil. € |
5 235 mil. € |
3 247 - 50 895 | 3,2 |
3,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku