✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
11 úsekov |
160,6 km |
2 - 4 |
2 552 - 18 874 | 3,8 |
3,6 |
|||||||||||
1 | 39. - 40. | 3/2028 | ![]() | R2 | 9,6 km | 2 | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | Plánovanie rýchlostnej cesty, ktorej príprava tu od roku 2013 nijako nepokročila, tu zbytočne odsúva menej nákladné a skôr realizovateľné riešenia. Kým na rýchlostnú cestu tu nie je dostatočná intenzita dopravy a odsúva sa na ďalšie desaťročia, bezpečná a rýchla cesta I. triedy by mohla byť legitímnou prioritou.
Kolízny úsek cesty I/9 popri obci Nitrica sa dá riešiť v súčasnej trase rozšírením vozovky na šírku 10,5 m namiesto súčasných 7,5 metra. A tiež doplnením pripájacích a odbočovacích pruhov, aby sa výrazne znížilo riziko kolízií s ťažkými následkami. Úsek dnes tvorený prieťahom Novák je potrebné riešiť preložkou cesty. Trasovanie však treba prispôsobiť faktu, že obchvat Novák kapacitne dlhodobo stačí ako 2-pruh (s prídavným pruhom v dlhom stúpaní), preto treba už pri navrhovaní trasy počítať s obojsmernou premávkou a teda maximálne využiť potenciál vytvorenia prehľadných úsekov na bezpečné predbiehanie. | 9/2025 | |||||
2 | 42. - 43. | 11/2028 | ![]() | R4 | 7,9 km | 2 | Vyšný Komárnik | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 11/2025 | |||||
3 | 44. - 45. | 2/2029 | ![]() | R2 | 18,0 km | 2 | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 1/2026 | |||||
4 | 46. | 3/2029 | ![]() | D1 | 7,3 km | 4 | Beharovce (úprava velína) | 10 359 | 3 | 3 | Dostavba na 4-pruh s druhou rúrou tunela Branisko (4,9 km) do 10 rokov je primeraná potrebám. Odhad nákladov až na úrovni 300 miliónov eur však považujeme za výrazne premrštený. Indikuje, že NDS pristupuje k plánovaniu projektov a ich nákladom benevolentne a bez účinnej kontroly nebude hľadať najefektívnejšie riešenie (hoci trasa je v tomto prípade daná, rizikom môžu byť prehnané požiadavky policajtov, hasičov i rôznych útvarov NDS a absentujúce pravidlá, ktorý by pri stavbách dopravnej infraštruktúry na Slovensku strážili primeranosť požiadaviek a projektovaných riešení). | 6/2024 | ||||
5 | 47. | 7/2029 | ![]() | R2 | 14,0 km | 2 | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | 7/2026 | ||||||
6 | 48. - 49. | 9/2029 | ![]() | R2 | 9,8 km | 2 | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 9/2026 | |||||
7 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 8,0 km | 2 | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | 5/2027 | ||||||
8 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 7,5 km | 2 | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | 5/2027 | ||||||
9 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 6,0 km | 2 | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | 8/2027 | ||||||
10 | 57. - 58. | 6/2031 | ![]() | R3 | 14,0 km | 4 | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | 9/2029 | ||||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R3 | 58,5 km | 2 | Dobrá Niva, Dudince | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | ||||||
11 úsekov |
160,6 km |
2 - 4 |
2 552 - 18 874 | 3,8 |
3,6 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku