✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
>12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
11 úsekov |
170,0 km |
2 - 4 |
1 834 mil. € |
79,2 mil. € |
1 065 - 18 874 | 3,8 |
3,6 |
||||||||||
1 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 4,8 mil. € | 8 634 - 11 116 | 769 - 937 | 2 | 4 | Plánovanie rýchlostnej cesty, ktorej príprava tu od roku 2013 nijako nepokročila, tu zbytočne odsúva menej nákladné a skôr realizovateľné riešenia. Kým na rýchlostnú cestu tu nie je dostatočná intenzita dopravy a odsúva sa na ďalšie desaťročia, bezpečná a rýchla cesta I. triedy by mohla byť legitímnou prioritou.
Kolízny úsek cesty I/9 popri obci Nitrica sa dá riešiť v súčasnej trase rozšírením vozovky na šírku 10,5 m namiesto súčasných 7,5 metra. A tiež doplnením pripájacích a odbočovacích pruhov, aby sa výrazne znížilo riziko kolízií s ťažkými následkami. Úsek dnes tvorený prieťahom Novák je potrebné riešiť preložkou cesty. Trasovanie však treba prispôsobiť faktu, že obchvat Novák kapacitne dlhodobo stačí ako 2-pruh (s prídavným pruhom v dlhom stúpaní), preto treba už pri navrhovaní trasy počítať s obojsmernou premávkou a teda maximálne využiť potenciál vytvorenia prehľadných úsekov na bezpečné predbiehanie. | |||||
2 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 4,1 mil. € | 6 452 - 10 032 | 491 - 590 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | |||||
3 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 5,8 mil. € | 5 814 - 7 518 | 142 - 701 | 4 | 3 | ||||||
4 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 6,4 mil. € | 14 625 | 1 056 | 2 | 2 | ||||||
5 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 7,2 mil. € | 14 233 - 18 874 | 1 297 - 1 405 | 3 | 3 | ||||||
6 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 6,2 mil. € | 3 769 - 3 897 | 1 149 - 1 405 | 3 | 3 | ||||||
7 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 5,5 mil. € | 3 782 - 6 302 | 1 375 - 1 435 | 4 | 3 | ||||||
8 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 10,1 mil. € | 5 189 - 6 389 | 489 - 606 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | |||||
9 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 5,5 mil. € | 5 809 - 8 826 | 593 - 844 | 5 | 4 | ||||||
10 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 15,2 mil. € | 1 065 - 4 239 | 52 - 594 | 5 | 5 | ||||||
11 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 8,3 mil. € | 2 552 - 2 737 | 709 - 1 316 | 4 | 3 | ||||||
11 úsekov |
170,0 km |
2 - 4 |
1 834 mil. € |
79,2 mil. € |
1 065 - 18 874 | 3,8 |
3,6 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku