✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||
11 úsekov |
2 - 4 |
1 474 mil. € |
2 552 - 18 874 | 3,6 |
3,4 |
8/2024 - 8/2031 |
|||||||||
1 | 13. | 8/2024 | R2 | 2 | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | Úzku, kľukatú a neprehľadnú cestu za Rimavskou Sobotou (najhoršiu na celom južnom ťahu) je napriek nie vysokej intenzite dopravy primerané a potrebné nahradiť súvislou preložkou cesty, resp. 1/2-profilom pomerne nenáročných úsekov rýchlostnej cesty R2 Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa spolu v dĺžke 14,5 kilometra. Pred finalizáciou prípravy však odporúčame preveriť možnosti optimalizácie technického riešenia a zníženia nákladov. | 8/2024 | |||||
2 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 2 | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | Plánovanie rýchlostnej cesty, ktorej príprava tu od roku 2013 nijako nepokročila, tu zbytočne odsúva menej nákladné a skôr realizovateľné riešenia. Kým na rýchlostnú cestu tu nie je dostatočná intenzita dopravy a odsúva sa na ďalšie desaťročia, bezpečná a rýchla cesta I. triedy by mohla byť legitímnou prioritou.
Kolízny úsek cesty I/9 popri obci Nitrica sa dá riešiť v súčasnej trase rozšírením vozovky na šírku 10,5 m namiesto súčasných 7,5 metra. A tiež doplnením pripájacích a odbočovacích pruhov, aby sa výrazne znížilo riziko kolízií s ťažkými následkami. Úsek dnes tvorený prieťahom Novák je potrebné riešiť preložkou cesty. Trasovanie však treba prispôsobiť faktu, že obchvat Novák kapacitne dlhodobo stačí ako 2-pruh (s prídavným pruhom v dlhom stúpaní), preto treba už pri navrhovaní trasy počítať s obojsmernou premávkou a teda maximálne využiť potenciál vytvorenia prehľadných úsekov na bezpečné predbiehanie. | 3/2028 | |||||
3 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 2 | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 11/2028 | ||||||
4 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 2 | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 2/2029 | |||||
5 | 47. | 7/2029 | R2 | 2 | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | 7/2029 | ||||||
6 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 2 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 9/2029 | |||||
7 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | 5/2030 | ||||||
8 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | 5/2030 | ||||||
9 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | 5/2030 | ||||||
10 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 4 | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | 6/2031 | ||||||
11 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 2 | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | 8/2031 | ||||||
11 úsekov |
2 - 4 |
1 474 mil. € |
2 552 - 18 874 | 3,6 |
3,4 |
8/2024 - 8/2031 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku