✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
||||||||
13 úsekov |
143,5 km |
2 - 8 |
2 500 mil. € |
2 552 - 62 652 | 2,6 |
2,6 |
7/2023 - 8/2037 | ||||||||
1 | 7/2019 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | 2023 (+2,0) | |||||||
2 | 1. | 10/2021 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 10/2024 (+2,6) | ||||||
3 | 4. | 9/2022 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 1/2027 (+4,8) | ||||||
4 | 19. | 6/2025 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | 6/2027 (+4,7) | ||||||
5 | 28. - 29. | 8/2026 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | 8/2029 (+3,8) | ||||||
6 | 34. - 36. | 6/2027 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | Od roku 2008 projektované rozšírenie D1 na 6-pruh + obojstranné kolektorové pásy (spolu 10 pruhov!) bolo prehnane veľkorysé a nákladné. Žiaľ, NDS upustila od kolektorov a nahradila ich plánom rozšírenia samotnej diaľnice po Senec na 8-pruh až potom, čo dlhé roky živila nesplniteľné očakávania a premárnila mnoho rokov i milióny eur nákladov prípravou zlého riešenia. O triezvejšom riešení bez kolektorov ale s 8-pruhom na D1 sa už viac rokov hovorí, príprava však stagnuje. | 6/2030 (+6,9) | ||||
7 | 34. - 36. | 6/2027 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | 6/2030 (+3,7) | ||||||
8 | 34. - 36. | 6/2027 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 6/2030 (+3,7) | ||||||
9 | 42. - 43. | 11/2028 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 11/2031 (+4,8) | ||||||
10 | 50. - 52. | 5/2030 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | 5/2033 (+6,1) | ||||||
11 | 50. - 52. | 5/2030 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | 5/2033 (+6,1) | ||||||
12 | 50. - 52. | 5/2030 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | 5/2033 (+6,1) | ||||||
13 | 69. - 70. | 8/2034 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | 4 | Medzi Novákmi a Prievidzou už je 4-pruhová cesta porovnateľná s rýchlocestou. Ďalej až takmer po Handlovú má jestvujúca cesta I. triedy po modernizácii veľmi dobré parametre a ešte veľkú kapacitnú rezervu, teda tiež môže byť trvalým riešením. Na plánovanie rýchlostnej cesty na väčšine úseku tu preto chýbajú objektívne dôvody. Zásadne lepšiu cestu potrebuje len úsek pri Handlovej, kde je potrebná buď preložka cesty mimo mesta a rozšírenie úseku južne od mesta. Alebo rýchlostná cesta R3, ak by sa práve prepojenie v trase Martin - Horná Štubňa - Handlová - Žiar nad Hronom ukázalo ako najefektívnejší variant kapacitného severo-južného prepojenia stredným Slovenskom. | 8/2037 (+5,9) | |||||
13 úsekov |
143,5 km |
2 - 8 |
2 500 mil. € |
2 552 - 62 652 | 2,6 |
2,6 |
7/2023 - 8/2037 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku