✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
||||||||
13 úsekov |
150,4 km |
2 - 4 |
2 554 mil. € |
2 552 - 50 895 | 2,6 |
2,7 |
7/2023 - 8/2037 | ||||||||
1 | 7/2019 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | 2023 (+2,0) | |||||||
2 | 1. | 10/2021 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 10/2024 (+2,6) | ||||||
3 | 4. | 9/2022 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 1/2027 (+4,8) | ||||||
4 | 19. | 6/2025 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | 6/2027 (+4,7) | ||||||
5 | 28. - 29. | 8/2026 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | 8/2029 (+3,8) | ||||||
6 | 34. - 36. | 6/2027 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | 6/2030 (+3,7) | ||||||
7 | 34. - 36. | 6/2027 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 6/2030 (+3,7) | ||||||
8 | 42. - 43. | 11/2028 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 11/2031 (+4,8) | ||||||
9 | 50. - 52. | 5/2030 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | 5/2033 (+6,1) | ||||||
10 | 50. - 52. | 5/2030 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | 5/2033 (+6,1) | ||||||
11 | 50. - 52. | 5/2030 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | 5/2033 (+6,1) | ||||||
12 | 59. | 7/2031 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 | 2 | Dopravne aj spoločensko-ekonomicky optimálny severný obchvat už vyše desaťročie naráža na odpor vlastníkov nehnuteľností v Sliači, ku ktorým sa trasa priblížila. Napriek prisľúbeným technickým opatreniam na elimináciu možných negatívnych vplyvov. Naopak trasovanie R2 cez mesto a teda ešte výraznejšie rozdelenie mesta odmieta Zvolen. Z patovej situácie zodpovední už dlhé roky nevedia nájsť východisko a zrejme jediným riešením bude rozhodnutie vlády o vyššom verejnom záujme. | 7/2034 (+10,0) | |||||
13 | 69. - 70. | 8/2034 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | 4 | Medzi Novákmi a Prievidzou už je 4-pruhová cesta porovnateľná s rýchlocestou. Ďalej až takmer po Handlovú má jestvujúca cesta I. triedy po modernizácii veľmi dobré parametre a ešte veľkú kapacitnú rezervu, teda tiež môže byť trvalým riešením. Na plánovanie rýchlostnej cesty na väčšine úseku tu preto chýbajú objektívne dôvody. Zásadne lepšiu cestu potrebuje len úsek pri Handlovej, kde je potrebná buď preložka cesty mimo mesta a rozšírenie úseku južne od mesta. Alebo rýchlostná cesta R3, ak by sa práve prepojenie v trase Martin - Horná Štubňa - Handlová - Žiar nad Hronom ukázalo ako najefektívnejší variant kapacitného severo-južného prepojenia stredným Slovenskom. | 8/2037 (+5,9) | |||||
13 úsekov |
150,4 km |
2 - 4 |
2 554 mil. € |
2 552 - 50 895 | 2,6 |
2,7 |
7/2023 - 8/2037 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku