Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)23 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)15 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 2 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 2 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 1 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
plánovaný
 
odhad NDS
 
 
>12 t
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
 
 
232,0 km
2 - 6
3 934 mil. €
20,1 mil. €
3 407 - 93 344
2,1
2,0
1
6/2014
D1
13,5 km
4
D 26,5/100
555 mil. €
41,1 mil. €
22 691 - 32 334
639 - 3 702
1
2
2
7/2016
D4
4,4 km
4 - 6
D 33,5/120, D 26,5/120
1
2
3
7/2016
D4
22,6 km
4 - 6
D 33,5/120, D 26,5/120
32 336 - 93 344
.
.
.
3 057 - 7 634
1
2
4
6/2017
D1
7,9 km
4
D 26,5/100
434 mil. €
55,1 mil. €
19 072 - 21 988
1 186 - 1 322
1
2
10/2021
5
7/2019
R4
4,3 km
4
R 24,5/100
179 mil. €
41,7 mil. €
15 837 - 18 098
399 - 500
1
3
6
8/2019
R2
13,5 km
4
R 24,5/100
142 mil. €
10,5 mil. €
9 007 - 9 998
1 039 - 1 131
2
2
7
3/2021
R3
4,4 km
2
R 24,5/100 v polovičnom profile
70 mil. €
15,9 mil. €
10 334 - 11 542
577 - 783
2
2
8
8. - 9.
3/2024
R2
6,2 km
2
R 22,5/100, plánované v 1/2-profile
105 mil. €
17,0 mil. €
5 304
704
2
2
9
12.
7/2024
R3
6,5 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
70 mil. €
10,7 mil. €
6 706 - 9 733
742 - 818
2
2
10
13.
8/2024
R2
8,3 km
2
R 22,5/100, plánované v 1/2-profile
169 mil. €
20,3 mil. €
5 277 - 6 250
692 - 710
2
2

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020">
"Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020
11
16. - 17.
12/2024
R2
14,1 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
272 mil. €
19,3 mil. €
5 792 - 7 064
456 - 489
3
2
12
20. - 23.
10/2025
R3
4,9 km
2
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
77 mil. €
15,6 mil. €
2
2
13
20. - 23.
10/2025
R2
16,0 km
4
R 24,5/120(100)
277 mil. €
17,3 mil. €
9 654 - 12 079
1 040 - 1 450
2
2
14
28. - 29.
8/2026
R4
4,0 km
4
R 24,5/100
105 mil. €
26,1 mil. €
14 625
1 056
2
2

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 ">
"Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
15
31.
11/2026
D3
4,0 km
4
D 24,5/80
179 mil. €
44,7 mil. €
15 053
2 660
1
2
16
34. - 36.
6/2027
R4
7,0 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
122 mil. €
17,5 mil. €
3 407 - 3 769
1 103 - 1 149
2
2
17
39. - 40.
3/2028
D1
19,9 km
6
D 33,5/120
321 mil. €
16,1 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
3 137 - 3 460
3
2
18
42. - 43.
11/2028
R3
5,0 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
63 mil. €
13,0 mil. €
9 492 - 10 279
711 - 822
3
2
19
59.
7/2031
R2
17,5 km
4
R 24,5/100
287 mil. €
26,7 mil. €
12 819 - 29 988
1 311 - 1 980
2
2
20
60. - 61.
8/2031
R3
8,7 km
2
R 11,5/80 (60)
94 mil. €
10,8 mil. €
7 211
562
4
2
21
60. - 61.
8/2031
R3
10,9 km
2
R 11,5/80 (60)
129 mil. €
11,8 mil. €
5 586 - 10 745
410 - 1 220
3
2
22
64. - 68.
8/2033
D1
18,2 km
4
D 26,5/120 (100)
192 mil. €
10,6 mil. €
6 207 - 8 525
441 - 647
2
2
23
71. - 78.
po 2040
R3
10,3 km
2
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
92 mil. €
8,9 mil. €
5 098 - 5 557
947 - 1 015
4
2

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020">
"TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
 
 
 
 
 
232,0 km
2 - 6
3 934 mil. €
20,1 mil. €
3 407 - 93 344
2,1
2,0
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku