Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)27 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)12 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 0 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
plánovaný
 
odhad NDS
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
 
353,6 km
2 - 6
6 953 mil. €
3,5
3,2
1
3/2021
R3
4,4 km
2
Nižná, Nižná - sever
70 mil. €
2
2
2
32. - 33.
12/2026
D4
12,4 km
4
772 mil. €
3
Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity.
4
3
37. - 38.
2/2028
R1
14,9 km
4
Slovenská Ľupča, Korytnica
785 mil. €
3
Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok.
3
4
39. - 40.
3/2028
D1
19,9 km
6
Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia
321 mil. €
3
Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec.
2
5
39. - 40.
3/2028
R2
9,6 km
2
Nováky - západ
112 mil. €
2
Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica.
4
6
42. - 43.
11/2028
R4
7,9 km
2
Hunkovce, Vyšný Komárnik
129 mil. €
4
3
7
44. - 45.
2/2029
R2
18,0 km
2
Plešivec
176 mil. €
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy.
5
8
46.
3/2029
D1
7,3 km
4
321 mil. €
3
Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne.
3
9
47.
7/2029
R2
14,0 km
2
Turňa nad Bodvou
117 mil. €
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať.
4
10
48. - 49.
9/2029
R2
9,8 km
2
93 mil. €
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy.
5
11
48. - 49.
9/2029
R3
7,9 km
2
Mošovce, Horná Štubňa
71 mil. €
4
3
12
50. - 52.
5/2030
R4
8,0 km
2
Kuková
133 mil. €
4
3
13
50. - 52.
5/2030
R4
7,5 km
2
Giraltovce
124 mil. €
3
3
14
50. - 52.
5/2030
R4
6,0 km
2
Stročín
101 mil. €
4
3
15
53. - 54.
7/2030
R6
11,2 km
2
Púchov západ, Púchov východ, Dolné Kočkovce
182 mil. €
4
3
16
53. - 54.
7/2030
R6
11,3 km
2
Mestečko
222 mil. €
4
3
17
55. - 56.
5/2031
R1
11,5 km
4
Liptovská Osada
406 mil. €
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
4
18
55. - 56.
5/2031
R1
9,5 km
4
339 mil. €
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
4
19
57. - 58.
6/2031
R8
54,9 km
4
1 020 mil. €
3
Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí.
5
20
57. - 58.
6/2031
R3
14,0 km
4
Martin, Rakovo
191 mil. €
3
3
21
60. - 61.
8/2031
R3
8,7 km
2
Valaská Dubová, Likavka
94 mil. €
4
2
22
60. - 61.
8/2031
R3
10,9 km
2
Široká, Jasenová, v mestskom variante tiež Kocmáľ (Mokraď) a Dolný Kubín stred
129 mil. €
3
2
23
64. - 68.
8/2033
D1
12,6 km
4
Dargov
418 mil. €
3
Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž
3
24
64. - 68.
8/2033
D1
18,2 km
4
Hriadky, Pozdišovce
192 mil. €
2
Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov.
2
25
64. - 68.
8/2033
D1
15,8 km
4
Sobrance
139 mil. €
4
Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená
3
26
64. - 68.
8/2033
D1
12,1 km
4
Michalovce
162 mil. €
3
Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje
3
27
64. - 68.
8/2033
D1
15,5 km
4
Záhor
136 mil. €
4
Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením
3
 
 
 
 
 
353,6 km
2 - 6
6 953 mil. €
3,5
3,2
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku