✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
na aktuálne plánovaný počet jazdných pruhov
|
>12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||
1 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 5,5 % | 2 | 94 mil. € | 86 mil. € | 4 001 | 1 361 | 3 | 3 | |||||
2 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 36,7 % | 4 | 105 mil. € | 87 mil. € | 14 625 | 1 056 | 2 | 2 | |||||
3 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2,5 % | 2 | 224 mil. € | 189 mil. € | 10 140 - 11 010 | 792 - 846 | 3 | 5 | Namiesto zbytočných 18 km rýchlostnej cesty, ktorá predĺži súčasnú priamu trasu o 1,6 km a vyrieši obchvat jedinej obce, odporúčame pripraviť kratší obchvat obce Čečejovce. Ostatné úseky súčasnej cesty majú veľmi dobré parametre a nevyžadujú budovanie rýchlocesty v novej trase. | ||||
4 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 32,4 % | 2 | 116 mil. € | 94 mil. € | 6 651 - 9 113 | 414 - 522 | 2 | 3 | |||||
5 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 24,6 % | 2 | 122 mil. € | 103 mil. € | 3 407 - 3 769 | 1 103 - 1 149 | 2 | 2 | |||||
6 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 5,1 % | 2 | 73 mil. € | 65 mil. € | 5 587 | 470 | 5 | 4 | |||||
7 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 270 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 137 - 3 460 | 3 | 2 | Od roku 2008 projektované rozšírenie D1 na 6-pruh + obojstranné kolektorové pásy (spolu 10 pruhov!) až po Trnavu bolo prehnane veľkorysé a nákladné. Je škoda, že NDS upustila od kolektorov až potom, čo dlhé roky živila nesplniteľné očakávania a premárnila mnoho rokov prípravou zlého riešenia. O triezvejšom riešení bez kolektorov sa síce rozhodlo už pred viacerými rokmi, príprava rozšírenia D1 však od roku 2013 reálne nepokračuje, preto niektoré parametre riešenia nie sú známe, pričom predpokladané náklady zostávajú pomerne vysoké. | ||||
8 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 9,0 % | 4 | 321 mil. € | 300 mil. € | 10 359 | 1 175 | 3 | 3 | Dostavba na 4-pruh s druhou rúrou tunela Branisko (4,9 km) do 10 rokov je primeraná potrebám. Odhad nákladov až na úrovni 300 miliónov eur však považujeme za výrazne premrštený. Indikuje, že NDS pristupuje k plánovaniu projektov a ich nákladom benevolentne a bez účinnej kontroly nebude hľadať najefektívnejšie riešenie (hoci trasa je v tomto prípade daná, rizikom môžu byť prehnané požiadavky policajtov, hasičov i rôznych útvarov NDS a absentujúce pravidlá, ktorý by pri stavbách dopravnej infraštruktúry na Slovensku strážili primeranosť požiadaviek a projektovaných riešení). | ||||
9 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 20,7 % | 4 | 287 mil. € | 256 mil. € | 12 819 - 29 988 | 1 311 - 1 980 | 2 | 2 | Dopravne aj spoločensko-ekonomicky optimálny severný obchvat už vyše desaťročie naráža na odpor vlastníkov nehnuteľností v Sliači, ku ktorým sa trasa priblížila. Napriek prisľúbeným technickým opatreniam na elimináciu možných negatívnych vplyvov. Naopak trasovanie R2 cez mesto a teda ešte výraznejšie rozdelenie mesta odmieta Zvolen. Z patovej situácie zodpovední už dlhé roky nevedia nájsť východisko a zrejme jediným riešením bude rozhodnutie vlády o vyššom verejnom záujme. | ||||
96,2 km |
14,3 % |
2 - 6 |
1 663 mil. € |
1 450 mil. € |
3 407 - 54 519 | 2,8 |
2,9 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku