✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
1 | 7/2016 | D4 | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||||
2 | 1. | 10/2021 | R4 | 4 | 202 mil. € | 15 320 | 10 088 - 50 895 | 90 - 464 | 2 | 1 | ||||||
3 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 4 | 785 mil. € | 13 409 | 8 140 - 13 204 | 76 - 172 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | |||||
4 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 2 | 73 mil. € | 8 422 | 5 587 | 54 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | |||||
5 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 6 | 321 mil. € | NDS údaj neposkytla | 42 774 - 54 519 | . . . | 266 - 354 | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | ||||
6 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 2 | 112 mil. € | 11 065 | 8 634 - 11 116 | 120 - 202 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | |||||
7 | 41. | 9/2028 | R2 | 2 | 235 mil. € | 8 908 | 7 793 | 82 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | |||||
8 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 2 | 129 mil. € | 4 200 | 2 552 - 2 737 | 21 - 33 | 4 | 3 | ||||||
9 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 2 | 63 mil. € | 1 303 | 9 492 - 10 279 | 112 - 134 | 3 | 2 | ||||||
9 úsekov |
2 - 6 |
1 920 mil. € |
2 552 - 54 519 | 2,8 |
2,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku