✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | ||||||||
480,9 km |
2 - 8 |
8 451 mil. € |
1 065 - 62 652 | 3,6 |
3,8 |
7/2024 - po 2040 |
|||||||||
1 | 3/2020 | 9,1 km | 4 | DSP spracovaná na R 17,5/100, vyhlásená súťaž na zhotoviteľa stavby na R 24,5/100 | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 2024 (+2,8) | ||||||
2 | 6. | 7/2023 | 6,8 km | 4 | R 24,5/100 | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 7/2026 (+4,3) | |||||
3 | 10. | 4/2024 | 3,8 km | 2 | R 11,5/80 | 57 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | 4/2027 (+4,1) | |||||
4 | 16. - 17. | 12/2024 | 14,1 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | 12/2029 (+5,4) | |||||
5 | 19. | 6/2025 | 8,2 km | 2 | R 24,5/100, plánované v 1/2-profile | 94 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | 6/2027 (+4,7) | |||||
6 | 20. - 23. | 10/2025 | 2,7 km | 4 | R 24,5/120(100) | 59 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | 10/2028 (+4,2) | |||||
7 | 24. | 12/2025 | 6,1 km | 4 | R 24,5/120(100) | 143 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | 12/2028 (+4,3) | |||||
8 | 32. - 33. | 12/2026 | 12,4 km | 4 | D 26,5/120 (tunel 2 x T 8,0/100) | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 6/2033 (+3,3) | |||||
9 | 32. - 33. | 12/2026 | 18,0 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | 12/2029 (+2,8) | ||||
10 | 34. - 36. | 6/2027 | 10,6 km | 8 | D 41/120 | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | 6/2030 (+6,9) | ||||
11 | 37. - 38. | 2/2028 | 14,9 km | 4 | R 24,5/80 | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | 2/2031 (+6,9) | |||||
12 | 37. - 38. | 2/2028 | 7,8 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | 2/2031 (+4,1) | |||||
13 | 39. - 40. | 3/2028 | 19,9 km | 6 | D 33,5/120 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | 9/2032 (+5,6) | ||||
14 | 42. - 43. | 11/2028 | 5,0 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | 11/2030 (+5,2) | |||||
15 | 44. - 45. | 2/2029 | 18,0 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | 2/2032 (+4,9) | |||||
16 | 44. - 45. | 2/2029 | 3,6 km | 4 | D 26,5/100 | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | 2/2033 (+4,5) | |||||
17 | 46. | 3/2029 | 7,3 km | 4 | 26,5/100 | 321 mil. € | 10 359 | 3 | 3 | 9/2033 (+5,8) | |||||
18 | 47. | 7/2029 | 14,0 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | 7/2032 (+5,3) | |||||
19 | 48. - 49. | 9/2029 | 9,8 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | 9/2032 (+5,6) | |||||
20 | 50. - 52. | 5/2030 | 7,5 km | 2 | R 24,5/100, plánované v 1/2-profile | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | 5/2033 (+6,1) | |||||
21 | 57. - 58. | 6/2031 | 54,9 km | 4 | R 24,5/100 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | 6/2036 (+2,3) | ||||
22 | 57. - 58. | 6/2031 | 14,0 km | 4 | R 24,5/120 (100) | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | 6/2034 (+7,0) | |||||
23 | 60. - 61. | 8/2031 | 10,9 km | 2 | R 11,5/80 (60) | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | 8/2034 (+2,1) | |||||
24 | 62. - 63. | 10/2032 | 8,5 km | 6 | D 33,5/120 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | 10/2035 (+5,6) | ||||
25 | 62. - 63. | 10/2032 | 6,9 km | 6 | D 33,5/120 | 107 mil. € | 5 | 5 | 10/2035 (+5,9) | ||||||
26 | 64. - 68. | 8/2033 | 12,6 km | 4 | D 26,5/120
(100) | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 3 | 3 | 8/2036 (+7,9) | |||||
27 | 64. - 68. | 8/2033 | 12,1 km | 4 | D 26,5/120
(100) | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | 3 | 8/2036 (+7,7) | |||||
28 | 69. - 70. | 8/2034 | 14,0 km | 2 | R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile | 305 mil. € | 3 | 3 | 8/2037 (+5,9) | ||||||
29 | 71. - 78. | po 2040 | 42,1 km | 4 | R 24,5/120 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | po 2040 | |||||
30 | 71. - 78. | po 2040 | 29,2 km | 2 | R 11,5/120 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | |||||
31 | 71. - 78. | po 2040 | 3,1 km | 4 | D 26,5/100 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | |||||
32 | 71. - 78. | po 2040 | 1,7 km | 2 | R 11,5/70 | 54 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | 3/2025 (0,0) | |||||
33 | 71. - 78. | po 2040 | 71,3 km | 2 | R 11,5/120 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | |||||
480,9 km |
2 - 8 |
8 451 mil. € |
1 065 - 62 652 | 3,6 |
3,8 |
7/2024 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku