✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||||
1 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 55,1 % | 4 | 2 605 m | 555 mil. € | 13,5 km | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||||
2 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 26,8 % | 4 | 1 221 m | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | ||||||||
3 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 0,0 % | 4 | 1 631 m | 142 mil. € | 13,5 km | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | |||||||
4 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 0,0 % | 2 | 1 703 m | 70 mil. € | 5,4 km | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | |||||||
5 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 0,0 % | 4 | 1 401 m | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | |||||||
6 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 0,0 % | 4 | 2 725 m | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | |||||||
6 úsekov |
56,8 km |
15,1 % |
2 - 4 |
11 286 m |
1 319 mil. € |
32,4 km |
9 007 - 50 895 | 1,8 |
2,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku