✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||
1 | 8/2019 | ![]() | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 2 | 2 | |||||
2 | 24. | 12/2025 | ![]() | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 3 | 4 | Projektované riešenie rýchlostnej cesty R2 je na tomto úseku úplne neprimerané, zbytočne nákladné a v kontexte iných potrieb neobhájiteľné. Je výsledkom ambície zachovať súčasnú cestu I. triedy, ktorá už vedie mimo obcí a bude sa čoskoro modernizovať, a súbežne s ňou postaviť v novej trase ešte 4-pruhovú rýchlostnú cestu síce v nenáročnom teréne ale s nákladmi až 20 mil. €/km, ktorá navyše neprináša žiadne skrátenie trasy a oproti súčasnej ceste má horšie výškové vedenie (viac stúpaní). Je nutné tento i krátky nasledujúci úsek R2 zásadne preriešiť. Oveľa menej nákladným a kapacitne primeranejším riešením - keď sa časom naplní kapacita 2-pruhovej cesty I/9 - môže byť jej rozšírenie na 4-pruh s dobudovaním mimoúrovňových križovatiek. | |||
3 | 34. - 36. | 6/2027 | ![]() | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 2 | 3 | ||||
4 | 53. - 54. | 7/2030 | ![]() | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | 4 | 3 | ||||
5 | 53. - 54. | 7/2030 | ![]() | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | 4 | 3 | ||||
6 | 57. - 58. | 6/2031 | ![]() | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 3 | 5 | Rýchlostná cesta v tejto trase nemá opodstatnenie. Dopravne primeranejším riešením je tu preložka cesty I. triedy - tá súčasná totiž vedie takmer súvislo naprieč obcami. Takéto riešenie by bolo lacnejšie, skôr realizovateľné a trvalo postačujúce na dopravnú obsluhu územia od Nitry až po Partizánske. Rýchlocestu R8 treba vypustiť z plánovanej siete, pretože v skutočnosti odďaľuje hľadanie primeranejšieho riešenia, ktoré tento región potrebuje. | |||
7 | 60. - 61. | 8/2031 | ![]() | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 4 | 2 | ||||
8 | 60. - 61. | 8/2031 | ![]() | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 3 | 2 | ||||
8 úsekov |
123,0 km |
2 - 4 |
2 047 mil. € |
3,1 |
3,0 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku