✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
12 úsekov |
95,4 km |
2 - 4 |
2 010 mil. € |
50,1 mil. € |
2 552 - 50 895 | 2,7 |
2,8 |
||||||||||
1 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 2,6 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | ||||||||
2 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 4,2 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | |||||||
3 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 7,9 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | |||||||
4 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 2,6 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | |||||||
5 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 2,6 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | |||||||
6 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 2,8 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | |||||||
7 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 3,1 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | |||||||
8 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 3,4 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | |||||||
9 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 3,5 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | |||||||
10 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 3,3 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | |||||||
11 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 2,6 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | |||||||
12 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | Liptovská Osada (2) 810 m | 406 mil. € | 11,5 mil. € | 7 784 | 4 | 4 | S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3). | |||||
12 úsekov |
95,4 km |
2 - 4 |
2 010 mil. € |
50,1 mil. € |
2 552 - 50 895 | 2,7 |
2,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku