✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
12 úsekov |
95,4 km |
2 - 4 |
2 010 mil. € |
2 552 - 50 895 | 2,7 |
2,8 |
|||||||||||
1 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | R4 sever | 116 mil. € | 5,6 % | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | ||||||
2 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | R1 BB - RK | 406 mil. € | NDS údaj neposkytla | 7 784 | 4 | 4 | S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3). | |||||
3 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | R2 východ, R4 juh | 202 mil. € | 20,5 % | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | ||||||
4 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | R4 sever | 133 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | ||||||
5 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | R4 sever | 94 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 001 | 3 | 3 | ||||||
6 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | R4 stred | 105 mil. € | 16,7 % | 14 625 | 2 | 2 | ||||||
7 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | R4 stred | 179 mil. € | NDS údaj neposkytla | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | |||||||
8 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | R4 stred | 299 mil. € | 5,9 % | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | ||||||
9 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | R4 sever | 124 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | ||||||
10 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | R4 sever | 122 mil. € | 5,6 % | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | ||||||
11 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | R4 sever | 101 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | ||||||
12 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | R4 sever | 129 mil. € | NDS údaj neposkytla | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | ||||||
12 úsekov |
95,4 km |
2 - 4 |
2 010 mil. € |
2 552 - 50 895 | 2,7 |
2,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku