✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||
12 úsekov |
95,4 km |
2 - 4 |
1 840 mil. € |
2,5 |
2,8 |
|||||||||
1 | 7/2019 | ![]() | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | NDS údaj neposkytla | 1 | 3 | |||||
2 | 1. | 10/2021 | ![]() | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 20,5 % | 2 | 1 | ||||
3 | 4. | 9/2022 | ![]() | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 5,9 % | 1 | 3 | ||||
4 | 19. | 6/2025 | ![]() | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 | 3 | ||||
5 | 28. - 29. | 8/2026 | ![]() | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 16,7 % | 2 | 2 | ||||
6 | 34. - 36. | 6/2027 | ![]() | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 5,6 % | 2 | 3 | ||||
7 | 34. - 36. | 6/2027 | ![]() | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 5,6 % | 2 | 2 | ||||
8 | 41. | 9/2028 | ![]() | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | NDS údaj neposkytla | 2 | 4 | Nevyhovujúca súčasná cesta neznamená automaticky nutnosť budovať tu rýchlostnú cestu, obzvlášť keď tá by si vyžiadala aj 600-metrový tunel a až vyše 2,7 km mostov. Pôvodne plánované riešenie R2 na tomto úseku treba zásadne preriešiť a výrazne zefektívniť - prinajmenšom znížením návrhovej rýchlosti a miernym posunom trasy na okraj priemyselného areálu v Dolných Vesteniciach, aby si nevyžadovala budovanie tunela.
Ešte vhodnejším riešením môže byť upustenie od prehnanej ambície mať tu cestu I. triedy aj rýchlostnú cestu a realizovať od Bánoviec po Nováky výrazne kvalitnejšiu a bezpečnejšiu cestu I. triedy. V prvej časti výrazným rozšírením súčasnej cesty I/9 v extraviláne, vrátane doplnenia odbočovacích a pripájacích pruhov a prídavného pruhu v stúpaniach. V ďalšej časti kompletnou preložkou cesty I. triedy mimo obcí Hradište, Dolné Vestenice a Horné Vestenice, ktorá by na rozdiel od plánovanej R2 umožnila doplniť aj potrebné napojenia veľkého priemyselného areálu v Dolných Vesteniciach na nový obchvat a umožnila tak odbremeniť súčasnú cestu cez obce o podstatne väčší podiel z dopravnej záťaže. | |||
9 | 42. - 43. | 11/2028 | ![]() | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 | 3 | ||||
10 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 | 3 | ||||
11 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 | 3 | ||||
12 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 | 3 | ||||
12 úsekov |
95,4 km |
2 - 4 |
1 840 mil. € |
2,5 |
2,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku