✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||||
16 úsekov |
331,1 km |
2 - 6 |
4 503 mil. € |
13,6 mil. € |
64,8 km |
1 065 - 32 968 | 4,3 |
4,8 |
||||||||||
1 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 20,2 mil. € | 10,1 km | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | 7/2023 | ||||||
2 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 15,0 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | Veľkorysé a mimoriadne nákladné riešenie (56 mil. € za 3,8 km dvojpruhovej cesty, čo je viac ako treba napríklad na obchvat Prievidze s 50 tisíc obyvateľmi) je úplne neprimerané. Je potrebné hľadať podstatne menej nákladné napojenie cesty I/64 na diaľnicu D1. | 2/2023 | ||||||
3 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 18,7 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | 4/2024 | |||||||
4 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 36,7 mil. € | 11,3 km | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice je tu nevyhnutnosť, no technické riešenie je aj po vypustení nezmyselného tunela Kysuca (popod križovatku pri Radoli) drahšie než je nutné. Ministerstvo dopravy by malo konečne opustiť úplne nereálne plány o vodnej ceste cez Kysuce - ich rešpektovanie totiž núti NDS projektovať a stavať zbytočne vysoké a dlhé mosty, ktoré stavbu D3 nezmyselne predražujú. Ďalšie zníženie nadmerných nákladov sa dá dosiahnuť menej veľkorysou preložkou cesty I. triedy (od Brodna po Kysuckú bránu), ktorá by zároveň umožnila viesť diaľnicu D3 v priestore Kysuckej brány menej komplikovane a draho. Doteraz vyžadované a projektované parametre preložky cesty I. triedy sú neprimerané, keďže dopravný význam cesty I. triedy bude po presune väčšiny vozidiel na diaľnicu oveľa menší. | 4/2025 | |||||
5 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 12,5 mil. € | 16,4 km | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Namiesto zbytočných 18 km rýchlostnej cesty, ktorá predĺži súčasnú priamu trasu o 1,6 km a vyrieši obchvat jedinej obce, odporúčame pripraviť kratší obchvat obce Čečejovce. Ostatné úseky súčasnej cesty majú veľmi dobré parametre a nevyžadujú budovanie rýchlocesty v novej trase. | 12/2024 | |||||
6 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 9,8 mil. € | 17,2 km | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 1/2027 | |||||
7 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 37,2 mil. € | 5 | 5 | 6/2028 | ||||||||
8 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 9,5 mil. € | 9,8 km | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 9/2027 | |||||
9 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 18,6 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Rýchlostná cesta v tejto trase nemá opodstatnenie. Dopravne primeranejším riešením je tu preložka cesty I. triedy - tá súčasná totiž vedie takmer súvislo naprieč obcami. Takéto riešenie by bolo lacnejšie, skôr realizovateľné a trvalo postačujúce na dopravnú obsluhu územia od Nitry až po Partizánske. Rýchlocestu R8 treba vypustiť z plánovanej siete, pretože v skutočnosti odďaľuje hľadanie primeranejšieho riešenia, ktoré tento región potrebuje. | 6/2029 | ||||||
10 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 10,6 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 1/2031 | |||||
11 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 15,6 mil. € | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 1/2031 | |||||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 15,0 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | |||||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 7,9 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | ||||||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 19,3 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | |||||||
15 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 11,2 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | ||||||||
16 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 7,8 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | ||||||||
16 úsekov |
331,1 km |
2 - 6 |
4 503 mil. € |
13,6 mil. € |
64,8 km |
1 065 - 32 968 | 4,3 |
4,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku