✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
1 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 2,9 mil. € | 15,7 mil. € | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||||
2 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 4,6 mil. € | 16,2 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | ||||||
3 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 1,6 mil. € | 13,6 mil. € | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | |||||
4 | R1 | 2,7 km | 4 | 155 mil. € | 4,2 mil. € | 34,9 mil. € | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | |||||
5 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 1,7 mil. € | 8,9 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | ||||||
6 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 4,7 mil. € | 18,7 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||||
7 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 6,3 mil. € | 9,4 mil. € | 4 | 4 | |||||||
8 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 4,9 mil. € | 11,4 mil. € | 4 | 4 | |||||||
9 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 4,4 mil. € | 15,2 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | ||||||
10 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 7,3 mil. € | 17,2 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||||
10 úsekov |
97,3 km |
2 - 4 |
1 580 mil. € |
42,5 mil. € |
14,0 mil. € |
5 277 - 16 268 | 3,2 |
3,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku