✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
na aktuálne plánovaný počet jazdných pruhov
|
rok
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||
13 úsekov |
157,9 km |
2 - 4 |
2 071 mil. € |
1 809 mil. € |
3,1 |
2,5 |
|||||||||
1 | 3/2021 | ![]() | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 62 mil. € | 2030 | 2 | 2 | |||||
2 | 12. | 7/2024 | ![]() | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 58 mil. € | 2030 | 2 | 2 | ||||
3 | 20. - 23. | 10/2025 | ![]() | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 67 mil. € | 2030 | 2 | 2 | ||||
4 | 20. - 23. | 10/2025 | ![]() | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 183 mil. € | 2030 | 2 | 3 | ||||
5 | 30. | 10/2026 | ![]() | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 90 mil. € | 2030 | 4 | 3 | S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3). | |||
6 | 42. - 43. | 11/2028 | ![]() | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 56 mil. € | 2030 | 3 | 2 | ||||
7 | 48. - 49. | 9/2029 | ![]() | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 54 mil. € | 2030 | 4 | 3 | ||||
8 | 57. - 58. | 6/2031 | ![]() | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 160 mil. € | 2030 | 3 | 3 | ||||
9 | 60. - 61. | 8/2031 | ![]() | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 75 mil. € | 2030 | 4 | 2 | ||||
10 | 60. - 61. | 8/2031 | ![]() | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 115 mil. € | 2030 | 3 | 2 | ||||
11 | 69. - 70. | 8/2034 | ![]() | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 277 mil. € | 2030 | 3 | 3 | ||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 71 mil. € | 2030 | 4 | 2 | ||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 541 mil. € | 2030 | 4 | 4 | ||||
13 úsekov |
157,9 km |
2 - 4 |
2 071 mil. € |
1 809 mil. € |
3,1 |
2,5 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku