✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
226,1 km |
2 - 8 |
4 225 mil. € |
25,6 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,6 |
1,8 |
11/2015 - 10/2021 |
||||||||||
1 | 3. | 3/2022 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 36,3 mil. € | 62 652 | . . . | 530 | 1 | 1 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | nedostupný údaj | ||||
2 | 11/2016 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 13,7 mil. € | 3 166 - 11 562 | 14 - 146 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | |||||||
3 | 7/2016 | 17,4 km | 4 | 8 544 - 13 236 | 64 - 170 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||||||
4 | 1/2014 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 42,5 mil. € | 23 579 - 28 413 | 33 - 195 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 1/2021 (0,0) | ||||||
5 | 12/2013 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 19,3 mil. € | 12 491 - 24 900 | 89 - 432 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | |||||||
6 | 7/2016 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||||
7 | 7/2016 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 146 - 596 | 1 | 2 | |||||||||
8 | 7/2016 | 8,4 km | 4 | 13 102 - 19 993 | 86 - 192 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||||||
9 | 1. | 10/2021 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 9,7 mil. € | 10 088 - 50 895 | 90 - 464 | 2 | 1 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | nedostupný údaj | |||||
10 | 3/2020 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 27,4 mil. € | 8 780 - 11 203 | 57 - 108 | 3 | 4 | ||||||||
11 | 6/2014 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 39,6 mil. € | 22 691 - 32 334 | 133 - 458 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | |||||||
12 | 8/2019 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 9,8 mil. € | 9 007 - 9 998 | 51 - 106 | 2 | 2 | ||||||||
13 | 7/2019 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 36,0 mil. € | 15 837 - 18 098 | 213 - 312 | 1 | 3 | ||||||||
14 | 6/2017 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 46,6 mil. € | 19 072 - 21 988 | 220 - 372 | 1 | 2 | 10/2021 | |||||||
15 | 7/2016 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 53 - 648 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||||
16 | 12/2017 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 9,5 mil. € | 14 624 | 229 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | |||||||
17 | 12/2013 | 10,4 km | 4 | 11 493 - 12 436 | 146 - 215 | 1 | 1 | 11/2015 | |||||||||
18 | 1/2014 | 9,6 km | 2 | 8 248 - 13 434 | 84 - 196 | 2 | 1 | 10/2016 | |||||||||
19 | 3,1 km | 85 mil. € | 27,0 mil. € | ||||||||||||||
20 | 10/2013 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 28,3 mil. € | 2 541 - 3 501 | 59 - 89 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||||
21 | 3/2021 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 14,1 mil. € | 10 334 - 11 542 | 230 - 281 | 2 | 2 | ||||||||
22 | 8/2014 | 7,9 km | 4 | 88 mil. € | 10,7 mil. € | 14 357 - 15 923 | 194 - 236 | 1 | 1 | 5/2017 | |||||||
23 | 12/2016 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 42,8 mil. € | 11 465 - 18 743 | 138 - 504 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | |||||||
24 | 6/2014 | 4,3 km | 4 | 269 mil. € | 58,5 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 195 - 491 | 4 | 2 | 12/2017 | ||||||
226,1 km |
2 - 8 |
4 225 mil. € |
25,6 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,6 |
1,8 |
11/2015 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku