✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
<3,5 t
|
3,5 - 12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
226,1 km |
2 - 8 |
4 225 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,6 |
1,8 |
11/2015 - 10/2021 | |||||||||||||
1 | ![]() | D3 | 3,1 km | 85 mil. € | |||||||||||||||
2 | 10/2013 | ![]() | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 194 - 270 | 61 - 119 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||||
3 | 12/2013 | ![]() | D1 | 14,9 km | 4 | Hubová, Likavka, Ivachnová | 341 mil. € | 21 683 | 12 491 - 24 900 | 926 - 1 852 | 449 - 869 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | |||||
4 | 12/2013 | ![]() | R2 | 10,4 km | 4 | 11 493 - 12 436 | 733 - 804 | 327 - 357 | 1 | 1 | 11/2015 | ||||||||
5 | 1/2014 | ![]() | D1 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 20 602 | 23 579 - 28 413 | 1 675 - 2 070 | 786 - 949 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 1/2021 (0,0) | |||||
6 | 1/2014 | ![]() | R2 | 9,6 km | 2 | 8 248 - 13 434 | 626 - 997 | 264 - 578 | 2 | 1 | 10/2016 | ||||||||
7 | 6/2014 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 28 353 | 22 691 - 32 334 | 1 254 - 2 069 | 598 - 1 181 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | |||||
8 | 6/2014 | ![]() | D3 | 4,3 km | 4 | Brodno - dočasná | 269 mil. € | 9 515 | 28 413 - 37 927 | . . . | 1 886 - 2 202 | 852 - 949 | 4 | 2 | 12/2017 | ||||
9 | 8/2014 | ![]() | R2 | 7,9 km | 4 | 88 mil. € | 14 357 - 15 923 | 818 - 1 092 | 296 - 469 | 1 | 1 | 5/2017 | |||||||
10 | 7/2016 | ![]() | R7 | 17,4 km | 4 | Šamorín, Holice | 8 544 - 13 236 | 609 - 806 | 199 - 387 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||||
11 | 7/2016 | ![]() | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | Čierna voda, Rača | 1 | 2 | |||||||||||
12 | 7/2016 | ![]() | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 679 - 8 658 | 437 - 2 455 | 1 | 2 | |||||||
13 | 7/2016 | ![]() | R7 | 8,4 km | 4 | Dunajská Lužná | 13 102 - 19 993 | 676 - 881 | 180 - 274 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||||
14 | 7/2016 | ![]() | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | Prievoz | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 073 - 2 257 | 537 - 1 008 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
15 | 11/2016 | ![]() | D1 | 14,4 km | 4 | Budimír (Košice-Sever), Košické Olšany, Bidovce | 241 mil. € | 15 904 | 3 166 - 11 562 | 191 - 682 | 35 - 280 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | |||||
16 | 12/2016 | ![]() | D3 | 5,7 km | 4 | Čadca Podzávoz, Čadca Bukov | 269 mil. € | 18 000 | 11 465 - 18 743 | 741 - 995 | 373 - 471 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | |||||
17 | 6/2017 | ![]() | D1 | 7,9 km | 4 | Prešov západ, Prešov juh | 434 mil. € | 15 433 | 19 072 - 21 988 | 1 228 - 1 350 | 456 - 660 | 1 | 2 | 10/2021 | |||||
18 | 12/2017 | ![]() | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | NDS údaj neposkytla | 14 624 | 800 | 343 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | ||||||
19 | 7/2019 | ![]() | R4 | 4,3 km | 4 | Prešov - sever | 179 mil. € | 15 022 | 15 837 - 18 098 | 917 - 967 | 348 - 424 | 1 | 3 | ||||||
20 | 8/2019 | ![]() | R2 | 13,5 km | 4 | Mýtna | 142 mil. € | 11 490 | 9 007 - 9 998 | 831 - 943 | 288 - 316 | 2 | 2 | ||||||
21 | 3/2020 | ![]() | R2 | 9,1 km | 4 | Kriváň | 267 mil. € | 12 064 | 8 780 - 11 203 | 751 - 846 | 348 - 358 | 3 | 4 | ||||||
22 | 3/2021 | ![]() | R3 | 4,4 km | 2 | Nižná,
Nižná - sever | 70 mil. € | 7 754 | 10 334 - 11 542 | 639 - 801 | 262 - 312 | 2 | 2 | ||||||
23 | 1. | 10/2021 | ![]() | R4 | 14,3 km | 4 | Košice-juh, Krásna, Hrašovík | 202 mil. € | 15 320 | 10 088 - 50 895 | 603 - 2 996 | 232 - 1 254 | 2 | 1 | |||||
24 | 3. | 3/2022 | ![]() | D1 | 3,5 km | 8 | Ivanka sever | 149 mil. € | 94 554 | 62 652 | . . . | 4 281 | 837 | 1 | 1 | ||||
226,1 km |
2 - 8 |
4 225 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,6 |
1,8 |
11/2015 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku