✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||||
24 úsekov |
226,1 km |
2 - 8 |
4 225 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,6 |
1,8 |
11/2015 - 10/2021 | ||||||||||||
1 | D3 | 3,1 km | 85 mil. € | ||||||||||||||||
2 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | D3 Kysuce | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 410 - 725 | 2 | 2 | 6/2017 | ||||||||
3 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | D1 sever | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 2 885 - 5 704 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | ||||||||
4 | 12/2013 | R2 | 10,4 km | 4 | R2 stred | 11 493 - 12 436 | 2 230 - 2 304 | 1 | 1 | 11/2015 | |||||||||
5 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | D1 sever | 517 mil. € | 23 579 - 28 413 | 5 661 - 6 449 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 1/2021 (0,0) | |||||||
6 | 1/2014 | R2 | 9,6 km | 2 | R2 západ | 8 248 - 13 434 | 1 698 - 3 234 | 2 | 1 | 10/2016 | |||||||||
7 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | D1 sever | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 2 856 - 6 911 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||||||
8 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | D3 Kysuce | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 6 242 - 6 867 | 4 | 2 | 12/2017 | |||||||
9 | 8/2014 | R2 | 7,9 km | 4 | R2 stred | 88 mil. € | 14 357 - 15 923 | 2 678 - 3 447 | 1 | 1 | 5/2017 | ||||||||
10 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | R7 západ | 8 544 - 13 236 | 1 582 - 1 991 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||||||
11 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | D4 juh-východ | 1 | 2 | ||||||||||||
12 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | D4 juh-východ | 32 336 - 93 344 | . . . | 5 319 - 16 483 | 1 | 2 | |||||||||
13 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | R7 západ | 13 102 - 19 993 | 1 483 - 2 020 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||||||
14 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | R7 západ | 27 633 - 44 493 | . . . | 2 576 - 5 440 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||||
15 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | D1 východ | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 293 - 1 619 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | ||||||||
16 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | D3 Kysuce | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 4 092 - 4 909 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||||||
17 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | D1 východ | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 3 163 - 3 568 | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||||
18 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | D1 sever | 39 mil. € | 14 624 | 2 178 | 1 | 1 | 0,0 | 1/2021 (0,0) | |||||||
19 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | R4 stred | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 881 - 2 213 | 1 | 3 | 0,0 | ||||||||
20 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | R2 stred | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 305 - 2 416 | 2 | 2 | 0,0 | ||||||||
21 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | R2 stred | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 2 408 - 2 413 | 3 | 4 | 3,0 | ||||||||
22 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | R3 sever (Orava) | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 1 946 - 2 004 | 2 | 2 | 0,0 | ||||||||
23 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | R2 východ, R4 juh | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 1 507 - 6 905 | 2 | 1 | 0,0 | |||||||
24 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | D1 západ | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 10 385 | 1 | 1 | 1,0 | ||||||
24 úsekov |
226,1 km |
2 - 8 |
4 225 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,6 |
1,8 |
11/2015 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku