✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||||
15 úsekov |
439,3 km |
2 - 4 |
36 460 m |
5 578 mil. € |
1 065 - 14 783 | 3,9 |
3,8 |
|||||||||||
1 | 57. - 58. | 6/2031 | ![]() | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 190 - 9 726 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | 1/2009 | |||||
2 | 64. - 68. | 8/2033 | ![]() | D1 | 12,6 km | 4 | 165 m | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 7 955 - 8 161 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | 7/1996 | ||||
3 | 64. - 68. | 8/2033 | ![]() | D1 | 18,2 km | 4 | 412 m | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 4 801 - 7 020 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | 7/1997 | ||||
4 | 64. - 68. | 8/2033 | ![]() | D1 | 15,8 km | 4 | 180 m | 139 mil. € | 4 033 - 8 369 | 3 355 - 7 399 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | 7/1997 | ||||
5 | 64. - 68. | 8/2033 | ![]() | D1 | 12,1 km | 4 | 383 m | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 8 909 - 13 062 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | 7/1997 | ||||
6 | 64. - 68. | 8/2033 | ![]() | D1 | 15,5 km | 4 | 343 m | 136 mil. € | 1 698 - 6 812 | 1 386 - 5 932 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | 7/1997 | ||||
7 | 69. - 70. | 8/2034 | ![]() | R3 | 14,0 km | 2 | 2 641 m | 305 mil. € | 3 | 3 | 3/2007 | |||||||
8 | 69. - 70. | 8/2034 | ![]() | R2 | 49,0 km | 2 | 2 587 m | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 494 - 12 657 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | 12/1998 | ||||
9 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 4 600 - 11 235 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | 4/2010 | |||||
10 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 29,2 km | 2 | 3 158 m | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 1 549 - 5 820 | 5 | 5 | 10/2005 | |||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R3 | 10,3 km | 2 | 95 m | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 3 522 - 3 872 | 4 | 2 | 5/2008 | |||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 1 119 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | 6/2009 | |||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 32,8 km | 2 | 5 737 m | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 1 900 - 5 650 | 5 | 5 | 10/2005 | |||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R3 | 58,5 km | 2 | 12 326 m | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 2 252 - 9 218 | 4 | 4 | 6/2008 | |||||
15 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 71,3 km | 2 | 8 433 m | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 800 - 3 740 | 5 | 5 | 10/2005 | |||||
15 úsekov |
439,3 km |
2 - 4 |
36 460 m |
5 578 mil. € |
1 065 - 14 783 | 3,9 |
3,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku