✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||||
1 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | D1 sever | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 9,9 min. | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | 5/2007 | |||||
2 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | D3 Kysuce | Brodno - dočasná | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | 12/2017 | ||||||
3 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | R7 západ | Šamorín, Holice | 8,6 min. | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 12/2013 | 7/2020 (0,0) | ||||||
4 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | D4 juh-východ | Čierna voda, Rača | 1 | 2 | 11/2015 | |||||||||
5 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | D4 juh-východ | Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | 11/2015 | |||||||
6 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | R7 západ | Dunajská Lužná | 4,2 min. | 13 102 - 19 993 | 1 | 1 | 5/2015 | 7/2020 (0,0) | ||||||
7 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | R7 západ | Prievoz | 13,7 min. | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 2/2017 | 10/2021 | |||||
8 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | R2 stred | Kriváň | 267 mil. € | 2,6 min. | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | |||||||
86,1 km |
4 - 6 |
1 092 mil. € |
39,2 min. |
8 544 - 93 344 | 1,8 |
2,1 |
12/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku