✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
1 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 45,0 % | 4 | 0 m | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | 12/2017 | ||||
2 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 27,9 % | 4 | 212 m | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | ||||||
3 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 24,1 % | 4 | 178 m | 143 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | Projektované riešenie rýchlostnej cesty R2 je na tomto úseku úplne neprimerané, zbytočne nákladné a v kontexte iných potrieb neobhájiteľné. Je výsledkom ambície zachovať súčasnú cestu I. triedy, ktorá už vedie mimo obcí a bude sa čoskoro modernizovať, a súbežne s ňou postaviť v novej trase ešte 4-pruhovú rýchlostnú cestu síce v nenáročnom teréne ale s nákladmi až 20 mil. €/km, ktorá navyše neprináša žiadne skrátenie trasy a oproti súčasnej ceste má horšie výškové vedenie (viac stúpaní). Je nutné tento i krátky nasledujúci úsek R2 zásadne preriešiť. Oveľa menej nákladným a kapacitne primeranejším riešením - keď sa časom naplní kapacita 2-pruhovej cesty I/9 - môže byť jej rozšírenie na 4-pruh s dobudovaním mimoúrovňových križovatiek. | ||||
4 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 5,4 % | 4 | 61 m | 59 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | Projektované riešenie je úplne neprimerané, zbytočne nákladné a v kontexte iných potrieb neobhájiteľné. Je nutné ho zásadne preriešiť, napríklad prestavbou súčasnej cesty I/9 na 4-pruh. Na tomto úseku totiž cesta vedie mimo obcí a má veľmi dobré smerové aj výškové vedenie vhodné aj pre rýchlostnú cestu. Stačí k nej dobudovať ďalšie 2 jazdné pruhy, čo je reálne s oveľa nižšími nákladmi v porovnaní s plánovaním riešením 4-pruhu v novej trase. | ||||
5 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 31,5 % | 2 | 0 m | 77 mil. € | 2 | 2 | ||||||
6 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 22,4 % | 2 | 428 m | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | |||||
7 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 33,3 % | 2 | 192 m | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | |||||
8 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||
9 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | ||||||||
10 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 | |||||||
75,3 km |
28,3 % |
2 - 6 |
1 071 m |
1 084 mil. € |
5 550 - 93 344 | 2,2 |
2,6 |
12/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku